RuudM Geplaatst February 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 Ik zie door de bomen het bos niet meer. In dit forum lees ik dat in de achteras een 75W90 olie hoort te zitten met een LS additief. Nu zit er in mijn XJ Limited Slip SAE 90W API GL-5 hypoid oil van MPM. Is dit de juiste olie? Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst February 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 Hoi, Ik heb zelf op http://www.kroon-oil.com/nl/ mijn jeep type opgezocht en kreeg daar netjes een lijst met producten en alternatieven, misschien dat jij er ook wat aan hebt. gr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 (bewerkt) Ik heb de olie en Limited Slip-toevoeging wel op voorraad : LS 20,-- Olie 5-liter 45,-- February 10, 2011 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RuudM Geplaatst February 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 (bewerkt) Hoi, Ik heb zelf op http://www.kroon-oil.com/nl/ mijn jeep type opgezocht en kreeg daar netjes een lijst met producten en alternatieven, misschien dat jij er ook wat aan hebt. gr. Maar bij het advies van Kroon zit er geen verschil tussen voor- en achter differentieel.Er wordt niet gerept over een speciale LS olie of het gebruik van een additief. Ik heb deze vraag ook bij Kroon neergelegd. Hetzelfde geld voor MPM olie. OOk hier krijg je een advies zonder LS Ruud Beste Ruud, Ik heb net feedback gehad van de dataleverancier. De Cherokee 4.0 modellen hebben standaard normale diffs gemonteerd. Bij speciale uitvoeringen of optioneel zijn sperdiffs ook mogelijk. Momenteel hebben wij alleen het advies voor de standaard uitvoering opgenomen. Bij een volgende update zullen wij ook de info voor de optionele Vari-Lok en Quadra Trak systemen toevoegen. Met vriendelijke groet, Ing. Tom Bruggeman Technical marketing services Kroon-Oil B.V. - Almelo Chamber of Commerce NL-06046651 Tel: 0546-818165 tb@kroon-oil.nl www.kroon-oil.com February 10, 2011 bewerkt door Ruud Molenaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst February 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 Hallo Ruud, Volgens mij is het 100% zeker dat je achter een limitedslip hebt en voor gewoon standaarddif met andere woorden je kunt de olie die Kroon advieseert gebruiken alleen achter moet je de toevoeging gebruiken, zie foto`s van de vorige reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst February 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2011 Ik heb de olie van Castrol (75w140) gebruikt voor mijn WJ. Daar zit al een LS-additief in maar ik heb bij de dealer nog 2 flesjes Mopar LS-additief gehaald. Ben er tot nu toe goed over te spreken. Die Castrololie is goed verkrijgbaar op de duitse Ebay voor niet gek veel geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RuudM Geplaatst February 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Is 75W-140 nu de beste olie voor een limited slip achterdif? Beste mijnheer Molenaar Uw Jeep heeft een speciale uitvoering van het differentieel met een Vari-lok of Quadra trac achter. Bij deze speciale uitvoering staat, voor zover ons bekend, de opmerking dat men een synthetische olie API GL-5 SAE 75W-140 aanbeveelt , met daarbij 6,5 % friction modifer toegevoegd aan de olie. Deze speciale opmerkingen kunnen helaas niet gekoppeld worden op de website vandaar dat het raadzaam is om altijd zelf te controleren welke opties de auto heeft. Voor deze specificatie beveelt MPMoil u de Gearboxoil 75W-140 Synthetic Limited Slip olie aan. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groet / Best regards Benno Schockman Technical Manager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Uit de FSM: # The lubricant should have MIL–L–2105C and API GL 5 quality specifications. #Lubricant is a thermally stable SAE 80W–90 gear lubricant. # Lubricant for axles intended for heavy-duty or trailer tow use is SAE 75W–140 SYNTHETIC gear lubricant. Trac-lok differentials require the addition of 3.5 oz. of friction modifier to the axle lubricant. Ik koop bij B&S de 85 W 140. Dat is wat zij ook gebruiken. Niet goedkoop maar als je je diff heel wilt houden wel nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst February 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2011 WJ quadradrive: voor normaal gebruik is 80w90 voldoende maar 75w140 is altijd goed, ook voor wat zwaarder gebruik. In beide gevallen een flesje LS (mopar van dealer, kost ong een tientje per flesje geloof ik) erbij (1 voor/1 achter) en klaar. De moparolie die je bij de dealer mee zou krijgen is ook 75w140. De olie van Castrol (SAF-XJ SAE 75w140) die ik gebruikt heb en de olie van de dealer is wel specifieke diff.olie! Linkje naar castrol: http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9017309&contentId=7031563#7108250 Voor niet al te veel geld op ebay te koop bij bijv (heb ik het vandaan): http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160451245276&ssPageName=STRK:MEWAX:IT Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.