Spring naar bijdragen

Welke Limited Slip Olie?


RuudM
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb zelf op http://www.kroon-oil.com/nl/ mijn jeep type opgezocht en kreeg daar netjes een lijst met producten en alternatieven, misschien dat jij er ook wat aan hebt.

gr.

Maar bij het advies van Kroon zit er geen verschil tussen voor- en achter differentieel.Er wordt niet gerept over een speciale LS olie of het gebruik van een additief. Ik heb deze vraag ook bij Kroon neergelegd. Hetzelfde geld voor MPM olie. OOk hier krijg je een advies zonder LS

Ruud

Beste Ruud,

Ik heb net feedback gehad van de dataleverancier. De Cherokee 4.0 modellen hebben standaard normale diffs gemonteerd. Bij speciale uitvoeringen of optioneel zijn sperdiffs ook mogelijk. Momenteel hebben wij alleen het advies voor de standaard uitvoering opgenomen. Bij een volgende update zullen wij ook de info voor de optionele Vari-Lok en Quadra Trak systemen toevoegen.

Met vriendelijke groet,

Ing. Tom Bruggeman

Technical marketing services

Kroon-Oil B.V. - Almelo

Chamber of Commerce NL-06046651

Tel: 0546-818165

tb@kroon-oil.nl

www.kroon-oil.com

bewerkt door Ruud Molenaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de olie van Castrol (75w140) gebruikt voor mijn WJ. Daar zit al een LS-additief in maar ik heb bij de dealer nog 2 flesjes Mopar LS-additief gehaald. Ben er tot nu toe goed over te spreken. Die Castrololie is goed verkrijgbaar op de duitse Ebay voor niet gek veel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is 75W-140 nu de beste olie voor een limited slip achterdif?

Beste mijnheer Molenaar

Uw Jeep heeft een speciale uitvoering van het differentieel met een Vari-lok of Quadra trac achter.

Bij deze speciale uitvoering staat, voor zover ons bekend, de opmerking dat men een synthetische olie API GL-5 SAE 75W-140 aanbeveelt , met daarbij 6,5 % friction modifer toegevoegd aan de olie.

Deze speciale opmerkingen kunnen helaas niet gekoppeld worden op de website vandaar dat het raadzaam is om altijd zelf te controleren welke opties de auto heeft.

Voor deze specificatie beveelt MPMoil u de Gearboxoil 75W-140 Synthetic Limited Slip olie aan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet / Best regards

Benno Schockman

Technical Manager

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de FSM:

# The lubricant should have MIL–L–2105C and

API GL 5 quality specifications.

#Lubricant is a thermally stable SAE 80W–90

gear lubricant.

# Lubricant for axles intended for heavy-duty or

trailer tow use is SAE 75W–140 SYNTHETIC gear

lubricant.

Trac-lok differentials require the addition of 3.5 oz.

of friction modifier to the axle lubricant.

Ik koop bij B&S de 85 W 140. Dat is wat zij ook gebruiken. Niet goedkoop maar als je je diff heel wilt houden wel nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ quadradrive: voor normaal gebruik is 80w90 voldoende maar 75w140 is altijd goed, ook voor wat zwaarder gebruik. In beide gevallen een flesje LS (mopar van dealer, kost ong een tientje per flesje geloof ik) erbij (1 voor/1 achter) en klaar. De moparolie die je bij de dealer mee zou krijgen is ook 75w140. De olie van Castrol (SAF-XJ SAE 75w140) die ik gebruikt heb en de olie van de dealer is wel specifieke diff.olie!

Linkje naar castrol: http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9017309&contentId=7031563#7108250

Voor niet al te veel geld op ebay te koop bij bijv (heb ik het vandaan): http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160451245276&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...