Spring naar bijdragen

Hoge Lage Gearing


Kamp
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Mijn naam is Frans, ik heb 2 weken geleden een Jeep Wagoneer uit 1983 gekocht.

De keurders van de rijksdienst voor het wegverkeer hadden geen enkele opmerking en de taxateur was ook redelijk enthousiast.

Ik heb er dus wel vertrouwen in ..voorlopig.

Nou heb ik vorige week de hoge lage gearing uitgeprobeerd en wist niet precies hoe het moest maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen door de motor uit te zetten. Is dat de manier? Ik heb geen instructieboekje ( als iemand dat te koop heeft of misschien elektronisch beschikbaar, dan houd ik mij aanbevolen).

De auto liep daarna goed maar gisteren stond ik bij een stoplicht en kwam daarna niet meer weg, net alsof de koppeling doorslipte of de versnelling helemaal niet meer pakte. Stapvoets en heel langzaam accelererend ben ik weg gekomen.

Later nog wat geroefeld met het pookje van de H/L gearing en toen was alles weer in orde.

Wat is de exacte werkwijze zodat ik dit niet meer aan de hand heb?

alvast bedankt voor je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mijn naam is Frans, ik heb 2 weken geleden een Jeep Wagoneer uit 1983 gekocht.

De keurders van de rijksdienst voor het wegverkeer hadden geen enkele opmerking en de taxateur was ook redelijk enthousiast.

Ik heb er dus wel vertrouwen in ..voorlopig.

Nou heb ik vorige week de hoge lage gearing uitgeprobeerd en wist niet precies hoe het moest maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen door de motor uit te zetten. Is dat de manier? Ik heb geen instructieboekje ( als iemand dat te koop heeft of misschien elektronisch beschikbaar, dan houd ik mij aanbevolen).

De auto liep daarna goed maar gisteren stond ik bij een stoplicht en kwam daarna niet meer weg, net alsof de koppeling doorslipte of de versnelling helemaal niet meer pakte. Stapvoets en heel langzaam accelererend ben ik weg gekomen.

Later nog wat geroefeld met het pookje van de H/L gearing en toen was alles weer in orde.

Wat is de exacte werkwijze zodat ik dit niet meer aan de hand heb?

alvast bedankt voor je antwoord.

Hallo Frans,

heb zelf ook een wagoneer maar nu de vraag in schakelen van hoge en lage gearing!

heb momenteel de wag elders staan maar je hebt maar twee keuze's volgens mij P of N

en ik dacht P ik gebruik de gearings pook nooit ik kom niet in het veld :)

wat betreft boekje op ebay wordt geregeld wat aan geboden,

als jij zegt een prachtige wag wordt ik nieuw schierig uit welk land komt zij

en een foto plaatsen he!

Gr Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Ik heb een Wagoneer uit 1968, is misschien iets ander maar de basis van het schakelen maakt niet veel uit. Gewoon in de automaat in zijn N of P zetten. Dan kun je de pook van de hoge- lage gearing gewoon van hoog naar laag zetten, ik denk dat je er niet eens iets van voelt. Bij mij kan je hem dan ook nog in 2 of 4 wheel drive zetten, bij jou zal dat wel anders gaan.

Succes en voorzichtig uitproberen zou ik zeggen. Boekjes zijn er volgens mij wel te koop als je wat zoekt op het net.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...