Spring naar bijdragen

Olie Lekkage


Recommended Posts

Mijn 4.0L heeft olie lekkage langs de O-ringen van de oliefilter adapter bout.

Een nieuw setje Oringen ligt klaar alleen zit de bout aardig vast.

Ben bang als ik doorzet dat er iets gaat breken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zit deze bout altijd zo vast of kan hij wel eens afbreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 4.0L heeft olie lekkage langs de O-ringen van de oliefilter adapter bout.

Een nieuw setje Oringen ligt klaar alleen zit de bout aardig vast.

Ben bang als ik doorzet dat er iets gaat breken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zit deze bout altijd zo vast of kan hij wel eens afbreken?

stuk pijp er op, hij zal niet breken, heb het zelf ook zo gedaan, wel even even een inbus of torx die goed past

suc 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb het geprobeerd.

Torx no 60 is hiervoor nodig maar er niet genoeg ruimte voor een Torx dop en ratel.

Heb dus de Torx stift uit de dop getikt en hierop past ring 12 en daarop een pijp.

Heb 1x ring 12 verbogen en een ander gebroken.

Ruimte op de bout met een klap op zijn kop te laten schrikken is er niet.

Dit alles met een warme motor geprobeerd, dacht misschien gaat het makkelijker als hij warm is. Nou mooi niet dus. De bout zit nog muurvast.

Ik denk dat ik even op zoek moet naar andere Torx sleutel, een soort imbus ding die er in een keer op past, daar een pijp op en het dan nog eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ab dat is precies wat ik gedaan heb.

Zit te denken dat de motor steunen maar even los haal zodat ik het blok wat opzij kan trekken. Blok in takel natuurlijk.

Met een 2 cm extra ruimte kan ik er een grote sleutel op zetten.

Maar ik moet nu eerst aan het werk dus heb over een paar weken hier weer tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Nou eindelijk had ik vandaag even tijd.

Blok in de takel en rechter motorsteun rubber verwijderd waardoor de steunplaat opgeschoven kan worden.

Torx 60 dop op de grote momentsleutel en met een kraak kwam hij los.

Nieuwe O-ringen er in.

Deze lekkage is opgelost. Nu kan ik de komende tijd kijken wat er nog meer lekt.

Waarschijnlijk moeten de voor en achter krukas keerringen nog een keer vervangen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles bij elkaar 4 uurtjes. Maar dat komt voornamelijk omdat de bout erg vast zat en er geen ruimte is om er een fatsoenlijke sleutel op te zetten.

Om erbij te komen moest ik de rechter motorsteun verwijderen en hetblok iets omhoog trekken.

Als je die bout wel gelijk los krijgt an is het een klusje van niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...