CherokeePerformance Geplaatst February 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Mijn 4.0L heeft olie lekkage langs de O-ringen van de oliefilter adapter bout. Een nieuw setje Oringen ligt klaar alleen zit de bout aardig vast. Ben bang als ik doorzet dat er iets gaat breken. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit deze bout altijd zo vast of kan hij wel eens afbreken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Bout zit meestal érg vast. Beetje kloppen wil wel eens helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Mijn 4.0L heeft olie lekkage langs de O-ringen van de oliefilter adapter bout. Een nieuw setje Oringen ligt klaar alleen zit de bout aardig vast. Ben bang als ik doorzet dat er iets gaat breken. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit deze bout altijd zo vast of kan hij wel eens afbreken? stuk pijp er op, hij zal niet breken, heb het zelf ook zo gedaan, wel even even een inbus of torx die goed past suc 6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst February 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2011 Nou ik heb het geprobeerd. Torx no 60 is hiervoor nodig maar er niet genoeg ruimte voor een Torx dop en ratel. Heb dus de Torx stift uit de dop getikt en hierop past ring 12 en daarop een pijp. Heb 1x ring 12 verbogen en een ander gebroken. Ruimte op de bout met een klap op zijn kop te laten schrikken is er niet. Dit alles met een warme motor geprobeerd, dacht misschien gaat het makkelijker als hij warm is. Nou mooi niet dus. De bout zit nog muurvast. Ik denk dat ik even op zoek moet naar andere Torx sleutel, een soort imbus ding die er in een keer op past, daar een pijp op en het dan nog eens proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2011 Heb er een Torx 60 bit voor gebruikt....... met een rechte ringsleutel 12 (gedore) en een stukje pijp erop ging hij los. Heb wel eerst rondom op de kop geslagen met een hamer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst February 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2011 Ja Ab dat is precies wat ik gedaan heb. Zit te denken dat de motor steunen maar even los haal zodat ik het blok wat opzij kan trekken. Blok in takel natuurlijk. Met een 2 cm extra ruimte kan ik er een grote sleutel op zetten. Maar ik moet nu eerst aan het werk dus heb over een paar weken hier weer tijd voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst February 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2011 is het je gelukt? moet die van mij namelijk ook vervangen zit er erg tegen op dat het muur en muur vast zit, groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst February 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2011 Hallo Maikee, nee ik ben er nog niet aan begonnen. Ik moet nu eerst een paar weken werken. Denk dat het helaas niet voor half Maart wordt voordat ik er tijd voor heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst February 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2011 hallo ik heb even snel gekeken waar die van mij mee vast zit maar dat is volgens mij een normale bout, kan dat? of is dat niet orgineel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2011 Ja, dat kan. Oudere type's hebben een zeskant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bastafari Geplaatst February 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2011 Bout zit meestal érg vast. Beetje kloppen wil wel eens helpen. 'n keer vloeken doet ook wonderen. Helpt niet altijd, maar lucht wel op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 ik heb die van mij vervangen nu allen nog even kijken of hij dur geen olie lekt en de bout viel mij mee zo vast zat tie niet, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst May 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2011 Nou eindelijk had ik vandaag even tijd. Blok in de takel en rechter motorsteun rubber verwijderd waardoor de steunplaat opgeschoven kan worden. Torx 60 dop op de grote momentsleutel en met een kraak kwam hij los. Nieuwe O-ringen er in. Deze lekkage is opgelost. Nu kan ik de komende tijd kijken wat er nog meer lekt. Waarschijnlijk moeten de voor en achter krukas keerringen nog een keer vervangen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2011 Binnenkort bij die van ons ook eens ff doen. Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst May 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2011 Alles bij elkaar 4 uurtjes. Maar dat komt voornamelijk omdat de bout erg vast zat en er geen ruimte is om er een fatsoenlijke sleutel op te zetten. Om erbij te komen moest ik de rechter motorsteun verwijderen en hetblok iets omhoog trekken. Als je die bout wel gelijk los krijgt an is het een klusje van niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst May 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2011 klopt als je het boutje zo los krijgt is het minder dan een half uurtje werk stel niks voor.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.