Spring naar bijdragen

Dagrijverlichting


Recommended Posts

Dag medejeepers, wie kan mij van advies dienen voor wat betreft het aansluiten van dagrijlichten.

Ik heb dagrijlichten besteld en uit elk licht komen 3 draden tw.

1x zwart die moet worden aangesloten aan de -

1x geel die moet worden aangesloten aan de position light (ik neem aan het dimlicht) en

1x wit naar een + draad vanuit het contact.

Mijn vraag is: welke draad uit het contact moet ik gebruiken, of kan ik een draad pakken onder de motorkap?

Dan hoef ik niet te rommelen achter het dashboard.

Ik rij een GC 5.2 bj. 1996.

Ik ben niet zo electronisch ingesteld, dus ga me niet vragen om dingen door te meten. : :(

Graag hoor ik jullie advies. vrgr. Wouter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook maar iemand met drie hersencellen, maar een lamp met drie draden ken ik niet. Het enige dat ik mij kan voorstellen dat er een relais in zit waardoor de lamp alleen aangaat als het contact aan staat (als een soort beveiliging tegen het laten branden).

Als dat het geval is zou ik die 'contact' draad samen met de gele draad aansluiten (zodat ze beiden op + geschakeld worden als je het licht aanzet). Het voordeel is dat je niet helemaal naar je dashboard hoef, maar dat je alles voor aan de auto kunt aansluiten.

Verder denk ik dat ze op het stadslicht moeten komen (en niet op het dimlicht), zodat ze op de eerste stand van de schakelaar aangaan en niet pas op de tweede.

Als je in de buurt van Hilversum woont, ben je welkom, dan gaan we wel eens puzzelen. (Ik moet ook met mijn koplampen aan de gang)

Heb je trouwens een plaatje of een linkje van wat je gekocht hebt?

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...