Spring naar bijdragen

Cilinderkop Gescheurd


Recommended Posts

Na wat testen blijkt dat waarschijnlijk mijn cilinderkoppen zijn gescheurd. Zie mijn vorige topic. Het gaat hier om een GC uit 1996 v8, 5.2 l, LPG G3. Ik gebruik deze auto zeer intensief ivm woon/werk verkeer (ongeveer 50.000 km per jaar).

Wat is nu wijsheid?

  • Zijn de cilinderkoppen te repareren of te reviseren? En wat kost dat?
  • Kan ik er cilinderkoppen van bijvoorbeeld een andere Jeep op zetten? Op MP staan Jeeps te koop voor € 1000,- Geen garantie voor lange levensduur natuurlijk. Maar dan kan ik ook eventueel andere onderdelen gebruiken.
  • Nieuwe cilinderkoppen bestellen. Wat, waar en hoe? En wat kost dat?

Graag jullie advies.

Bvd Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ik denk zelf dat een gescheurde kop niet meer te repareren is.
  • Wanneer je de ruimte en de tijd hebt voor een sloper en je kunt veel zelf is dit de goedkoopste optie. Wanneer je andere delen kunt verkopen kan de reparatie (bijna) gratis uitpakken.
  • Gereviseerde koppen kosten €350 p/s bij rockauto.com. Dan moeten ze nog hierheen en ingevoerd worden. Ik zou rekening houden met min. €1100,- voor twee. Dan moeten ze er nog op. Misschien kan het vervoer naar hier voor minder. Neem eens contact op met Hans van www.usa2ned.com.

96cylhead.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd gewoon de kopjes van Ramstein ophalen en dan even naar een motor revisie bedrijf brengen op geharde zittingen in te laten zetten, te laten reinigen en te laten vlakken.

Vlakken is niet zo duur (50-100 euro) als je de koppen kaal aanlevert.

En dan kan je weer een hele tijd vooruit

Niet laten vakken geeft een verhoogde kans op lekkende koppakking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon ander kop op zetten van een goede jeep

gas op de 5.2 is en blijft link

die koppen moet je harde klepppen in zetten anders krijg je zo weer het zelde probleem

koppen kosten ongeveer 250 euro compleet blok 750

Is dit € 250,- per stuk of voor beide?

Wat zijn de kosten voor geharde kleppen? En waar zijn deze verkrijgbaar?

Heeft iemand goede ervaringen met een revisie bedrijf in noord-holland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Kijk in mijn topic Gescheurde cylinderkop en kapotte lambdasonde !! Ik rij nog steeds heerlijk (op LPG) en aanschaf meer dan waard geweest !!!!!!

TIP>> echt nieuw aanschaffen niet gaan rommelen met gebruikte meuk de koppen staan bekend om de nagenoeg onzichtbare haarscheurtjes tussen de kleppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...