Spring naar bijdragen

Ethanoltoevoeging


Ton Takel
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Binnen onze groep (PVGNL) ontstaat veel onrust over de ethanoltoevoeging aan Euro95 per 1-1-2011. Aangeraden wordt om voortaan voor onze klassieke auto's en motoren (1977-1998) Euro98 te tanken. Volgens wat ik uit de discussies opmaak zou de ethanol pakkingen e.d. opvreten. Ik hweb zelf een Cherokee 4.0 uit 1991, moet ik me zorgen gaan maken?

Zag al wel enige discussie over de prestaties met en zonder ethanol of aceton in ander topics, maar wie weet hoe

het zit met de minder leuke consequenties van ethanol?

gr.

Ton Takel

post-4349-0-43671700-1295503799_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Er zit al een paar jaar ethanol in de benzines, iets van 4 à 5%.. maar zover ik weet is het nog steeds niet verhoogd.

Ik heb in Frankrijk niet zo'n beste ervaringen met die E10, al weet ik nog steeds niet of dat kwam door de ethanol of dat het een supermarkt was waar ik tankte met puddingbenzine.

Volgens deze site (KLIK) valt het op dit moment nog mee en zit er echt nog geen 10% in onze benzines in Nederland.

In 2011 moet 4,25% van de brandstof in Nederland afkomstig zijn uit hernieuwbare bronnen en in 2012 4,5%. Deze biobrandstoffen moeten ook voldoen aan de criteria voor de duurzaamheid. Dat staat in de Nederlandse uitwerking van de Europese richtlijn. Nederland kiest de eerste jaren voor kleine stappen: elk jaar een kwart procent biobrandstof erbij. Dat geeft meer tijd om nieuwe technologie te ontwikkelen voor een nog duurzamere variant van biobrandstof: biobrandstof op basis van restmateriaal.

Wat dat betreft hebben we nog even tijd om iets anders te bedenken.. of bepaalde problemen op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kameel, klopt, de zgn E5 is nu al wel vrij gebruikelijk maar ik vroeg mij het eigenlijk meer af omdat ik binnenkort naar Oostenrijk ga en in Duitsland tegenwoordig steeds vaker zgn E10 ipv Euro95 aangeboden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kameel, klopt, de zgn E5 is nu al wel vrij gebruikelijk maar ik vroeg mij het eigenlijk meer af omdat ik binnenkort naar Oostenrijk ga en in Duitsland tegenwoordig steeds vaker zgn E10 ipv Euro95 aangeboden wordt.

Dat kun je volgens mij zien op de verschillende sites van de 'raststettes'.. doen ook een hoop mensen die op LPG rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoordmail van Jeep:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wat uw vraag betreft kunnen wij u als volgt informeren.

Alle Chrysler , Jeep, Dodge voertuigen vanaf 1998 kunnen op E10 brandstof rijden.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sara Pedrani

Chrysler Nederland B.V.

Afdeling Klantenservice Chrysler, Jeep & Dodge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoordmail van Jeep:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wat uw vraag betreft kunnen wij u als volgt informeren.

Alle Chrysler , Jeep, Dodge voertuigen vanaf 1998 kunnen op E10 brandstof rijden.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sara Pedrani

Chrysler Nederland B.V.

Afdeling Klantenservice Chrysler, Jeep & Dodge

:lol:

Heb je wel gevraagd wat de consequenties zijn voor Jeeps van 1994 en ouder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...