Spring naar bijdragen

Koppeling stuk ?


Bartman
 Share

Recommended Posts

Ok. vorig najaar gebeurde het, reed een nette 80 p/u met de Nekaf ineens een hoop kabaal vauit het vooronder ! stoppen kijken niets te zien geen verloren onderdelen dus voorzichtig verder rijden maar dat ging niet zo lekker een soort rammelend geluid als ik optrok en als je ontkoppelde niets.... Ik dacht koppeling eraan ? Nu afgelope weekend maar eens begonnen ja ik weet het wel een beetje laat maar nu wordt het weer mooi weer ! Vanavond motor eruit gehaald koppeling prima niets aan te zien! Wel zit er wat spelling op het vliegwiel, niet heen en weer maar als ik er aan probeer te draaien mag dat ? Ik weet even niet meer hoe ik verder moet, iemand ideeen wat te doen met n'n Nekafie ?

Alvast bedankt

gr Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speling als je aan het vliegwiel draait mag nooit! Als je dat wel hebt, kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

1- De bouten van het vliegwiel zitten los of zijn uitgeslagen.

2- Je krukas is gebroken.

Gezien je beschrijving van het begin van je probleem, lijkt het op het laatste.... sad.gif

En da's mooi kl*te! mad.gif

Maar controleer vantevoren nog even goed of het echt speling is. Let op je poelie's aan de voorzijde van je blok: heeft het vliegwiel een vrije slag zonder dat de krukaspoelie meedraait? Zitten de bouten van het vliegwiel goed vast? Als je op beide vragen "ja" moet antwoorden, ben je dus zuur....

Sterkte! mellow.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanochtend eens wat Nekaf boeren gebelt, hadden beide zo'n beeteje de zelfde ideeen als jij wrangler87 ! dus vanavond de olie eruit en carter eraf en eens kijken of ik daar wat kan vinden ! als het lukt zal ik ok wat foto's erbij plaatsen. laterrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou net het zaakje uit elkaar gehaald en zie daar een gebroken krukas ! Ik dacht dat dat alleen bij opgevoerde motoren gebuurde en niet bij mijn paar ritjes in het jaar door de stad en naar de jeepclub ? Zo op het oog waren er verder geen probleemen maar een nieuwe krukas en lagers worden het in ieder geval.

krukas.jpg

Ik ga morgen hier bij mij in de buurt informeren wat het gaat kosten of weet iemand een goed bedrijf?

To be continued........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krukas gevonden niet schrikken 450 ex ohmy.gif set lagers 37 nog wat lagers 55 euri Als ik alles vervang noet het zelf te doen zijn ? of zie ik iets over het hoofd? Hier in de buurt heb ik ook wel een bedrijf wat het voor me kan doen maar moet ik de hele motor strippen ! Iemand ervaring met een krukas vervangen ?

Gr Beetje downe Bart sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet te doen zijn!

Kijk wel even na of je de juiste lagermaat hebt voor de nieuwe krukas!

En verder: alles goed inoliën voordat je het monteerd en zorg dat je geen vuil in de lagers krijg...

Blaas de oliekanalen van de nieuwe krukas ook even goed door, voordat je hem monteerd!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...