Spring naar bijdragen

Stationair Toerental


Recommended Posts

Allen,

Ik zal mijzelf eerst eens voorstellen.

Ik ben Leroy Roumimper en heb vorige week een zilveren Jeep Grand Cherokee uit 2000 gekocht.

Het is een 4.7 V8 limited met een G3 gas installatie (ook op kenteken)

Hij heeft nu 108.300km gereden, dat is gelukkig nog niet veel.

Hij heeft wel een paar mankementjes maar die wil ik langzaam aan stuk voor stuk gaan maken.

(nieuwe ruit, bijrijders deur gaat niet open op cv, radio lijkt geen gebrande cd's te pakken (vanavond gelijk een orginele cd proberen).

Maar nu vroeg ik mij hetvolgende af:

- Wat is ongeveer het toerental waarop de GC stationair hoort te lopen?

Bij mij is dat ongeveer 600/700 (Op gas en benzine)

Dat lijkt mij aan de lage kant in vergelijking met 'andere' auto's die ik heb gehad in het verleden.

Al hoewel dat niet te vergelijken is met dit natuurlijk.

Dus aan jullie de vraag of het normaal is of dat het wel iets hoger kan/mag?

En hoe ik dat dan voor elkaar kan krijgen.

(Ben totaal nieuw met de Jeep / Amerikaan)

Alvast bedankt voor de hulp!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn WJ loopt ook zo'n 650 tpm, zowel gas als benzine. Meeste V8 motoren lopen stationair niet zo erg hard. :mellow: Je wilt hem ook niet veel harder laten lopen, de bak vindt het niet zo lekker om met bijv. 1100 in z'n "D" gezet te worden.:no:

Verder veel plezier gewenst, de WJ is een prachtige bak waar je veel plezier mee/van kunt hebben (zeker met die V8 :worshippy: )

Succes met de beoogde reparaties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar heb je helemaal gelijk in! Dat zal niet echt lekker zijn met zo een toerental naar 'D'!

Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aan kom rijden en rem langzaam af, dan zakt het toerental in het begin naar net onder de 500.

En na een paar sec loopt hij weer op naar nog net 600.

De 650 van jou klinkt wel wat beter, heb jij (of iemand ander die mee leest) misschien een idee hoe dat afgesteld kan worden?

Of moet ik dat echt laten doen bij de dealert?

Alvast bedankt weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je normaal rijdt en het gas loslaat zal het toerental zakken naar zo'n 1200, bij afremmen naar stilstand zakt het verder naar de eerdergenoemde 650.

Het stationaire toerental wordt geregeld door je stappenmotor en daar zijn wel meerdere vragen/discussies over geweest. Voor een duidelijk verhaal: zie hier

klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...