Spring naar bijdragen

Welke Velgmaat Voor 35X10,5X15


Recommended Posts

Hallo, ik heb de hand kunnen leggen op een set supperswampers boggers in de maat 35x10,5x15.

Nu twijfel ik of ik ze op 7J of 8J velgen moet leggen i.v.m. loslopen bij lage bandenspanning en of het LM of stalen velgen moeten worden.

Tevens wil ik vragen of er iemand is die dit soort banden onder zijn YJ heeft liggen met 4" verhoging en met welke offset in de velgen de banden de bladveren niet raken bij geheel insturen.

post-3640-0-57225500-1294779437_thumb.jp

post-3640-0-43174400-1294779463_thumb.jp

Ik hoop dat er leden zijn die mij kunnen adviseren in de velgkeuze.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

7j of 8j velgen voor dit soort banden maat maakt niet zoveel uit ivm het eraf lopen van de banden.

Ik ken wel een aantal mensen die met boggers rijden maar die hebben dan een grotere maat bogger en een jeep die alleen in het terrein rijdt.

Ga jij met die boggers ook rijden op de openbare weg? Als dat niet zo is zou ik lekker zwarte stalen velgen nemen voor alleen in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

Het is inderdaad de bedoeling om deze banden enkel te gebruiken in het terrein en voor op de weg heb ik dan goodyear wrangler MT/R 33x12,5x15 op LM velgen van ULTRA 10J 15.

post-3640-0-16894500-1294851691_thumb.jp

IK ben er alleen nog niet uit welke offset de velgen moeten hebben zonder dat ze gaan aanlopen tegen de veren.

Zwart staal heeft inderdaad mijn voorkeur maar dan zonder rand waar dan modder achter blijft zitten.

Dus als iemand mij nog kan helpen met het bepalen van de off-set dan hoor ik dit graag.

Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 35ers terrein rijden met een 4" verhoging? Hoop dat je ook een bodylift hebt, of anders een slijptol.

Rij met 4" verhoging met 33ers en heb me wielkasten aardig moeten uitslijpen om aanlopen en omkrullen van de wielkasten te voorkomen. En heb ook voor en achter behoorlijke bumpstops er op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inderdaad ook een bodylift van 3" anders zou het inderdaad niet kunnen zonder eerst een blikopener ter hand te nemen.

post-3640-0-28769300-1294944305_thumb.jp

Dit is een foto van enige tijd geleden : 2,5" bladveren (voor iets doorgezakt)+ 1,5" verlengde schommels en 3" bodylift.

De voorveren zijn intussen vervangen door 4" trialmaster met de originele schommels, hierdooor staat de auto voor nu weer net zo hoog als achter.

Hieronder moeten de 35ers zeker passen (ze zijn 8cm hoger dan mijn huidige 33ers).

Mijn huidige velgen (10J 15) hebben een offset van -45mm en de 33ers raken de bladveren net.

Nu wil ik de 35ers om 8J velgen leggen maar de vraag blijft hoeveel offset moeten deze velgen hebben?

Mijn redenatie is : ze zijn 2" hoger maar ook 2" smaller wat mekaar weer opheft waardoor de zelfde offset van -45mm zou moeten volstaan??????????????????????

Alle input is welkom.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij dergelijke banden met een 4 inch verhoging en de bodylift heb je 8J velgen nodig met een BS van 4-4.5

Hou er wel rekening mee dat deze banden bekend staan als steekas / kruisjes killers. Dus neem altijd genoeg spareparts mee mee want die gaan absoluut kapot bij het gebruik van deze banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat je nu 35 inch stalen velgen zoekt.

Stalen velgen in de maat 15 inch , 8j breed en 5 * 114.3 boutpatroon gaan niet verder als een offset van -19mm , -12mm en 0 mm. Er zijn wel stalen velgen in de maat 15 inch , 7j en 5 * 114.3 boutpatroon met een offset van -38mm

Alleen zijn de mensen die dergelijke velgen hebben in 7j breed te tellen op 1 vinger ben ik bang.

Je kan wel stalen velgen kopen en zelf het hart gaan verplaatsen. Bij de meeste stalen velgen heb je nog redelijk wat vlees over om dit voor elkaar te krijgen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

Kijk aan deze info heb ik wat, dank je. :thumbsup::worshippy:

Dan moet ik maar op zoek naar 8J velgen in 15" met de offset van 19mm en als ik er dan spoorverbreders achter plaats van

30mm heb ik een offset van 49mm en dat moet voldoende zijn volgens mij.

Velgen uitslijpen en opnieuw inlassen ben ik niet zo'n voorstander van maar is wel een mogelijkheid.

Ik zal mijn advertentie bij te koop gevraagd aanpassen. ;)

En als er nog iemand is die dit leest en de gewenste velgen heeft liggen

dan hoor ik dit graag.

Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou er wel rekening mee dat deze banden bekend staan als steekas / kruisjes killers. Dus neem altijd genoeg spareparts mee mee want die gaan absoluut kapot bij het gebruik van deze banden.

Klopt, ik heb de assen al wel enigzinds aangepast: sterkere 30 spline steekassen merk ALLOY.

ARB lockers

4.10 R&P

HD aandrijfas achter

De aandrijfas voor is nog origineel en als die sneuvelt is niet zo erg, makkelijk te wisselen en ik heb er nog 1. :rolleyes:

Met het rijden met ingeschakelde lockers zal ik zeker moeten opletten i.v.m. de hoge mate van grip.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb reeds velgen gevonden in de maat 15" 7J met een offset van -6mm en samen met 45mm spacers welke te koop zijn op

www.wheelspacers.nl gaat het helemaal goedkomen. :thumbsup:

Iedereen bedankt voor jullie info. :worshippy:

Als er geen vragen meer zijn mag er van mij een slotje op.

En dan is het nu tijd voor :coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...