Spring naar bijdragen

Automaat slipt


Recommended Posts

Hallo,

ik heb al geruime tijd een ZJ. Prima onderhouden geen problemen verder.

Maar ik heb sinds kort het probleem dat wanneer ik hem vol op de staart trap de automaat slipt.

Ik heb het pijl gecontroleerd en zag dat hij wat schuimerig is (borreltjes) en dat het pijl wat aan de hoge kant staat. Verder mooi rood en het ruikt niet verbrand.

Ook heb ik onlangs de throttlebody schoongemaakt en heb die opnieuw moeten afstellen. Kan hier een verband tussen zitten? Moet je dan de TV kabel opnieuw afstellen? En hoe doe je dat?

De throttlebody was behoorlijk versmeerd en bleef na schoonmaken zeer hoog in de toeren (1500+), dit heb ik terug moeten draaien mbv de inbus onder de aanslag.

Helpt eventueel de banden van de automaat af te stellen?

bedankt en groetjes,

Sam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sam,

Allereerst natuurlijk hartelijk welkom hier!

Als een automaat slipt, kan dat diverse oorzaken hebben. De belangrijkste noemde je al: De rembanden!

Maar ook de afstelling van de gasklep en TV kabel kan ermee te maken hebben. Dat de motor zo hoog bleef lopen na de schoonmaakbeurt lijkt me ook niet goed, normaal regelt de electronica het toerental! Mogenlijk heb je een probleem met de stappenmotor, en doordat je de afstelling van de gasklep hebt aangepast, kan het zijn dat de automaat nu totaal verkeerde info m.b.t. de stand van de gasklep krijgt!

Dat zou ik dus eerst even picobello voor mekaar maken, en dan eens zien hoe het gaat!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Apr 30 2005, 23:31

Hallo Sam,

Allereerst natuurlijk hartelijk welkom hier!

Als een automaat slipt, kan dat diverse oorzaken hebben. De belangrijkste noemde je al: De rembanden!

Maar ook de afstelling van de gasklep en TV kabel kan ermee te maken hebben. Dat de motor zo hoog bleef lopen na de schoonmaakbeurt lijkt me ook niet goed, normaal regelt de electronica het toerental! Mogenlijk heb je een probleem met de stappenmotor, en doordat je de afstelling van de gasklep hebt aangepast, kan het zijn dat de automaat nu totaal verkeerde info m.b.t. de stand van de gasklep krijgt!

Dat zou ik dus eerst even picobello voor mekaar maken, en dan eens zien hoe het gaat!

Succes!

<div align="right">

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik eerst de gasklep afstelling terugzet. Daarna de accupool eraf, even wachten en kijken wat hij doet.

Ik heb de TV kabel bekeken maar ik zie nou niet direct een stelmogelijkheid, of moet ik daar voor onder de auto.....

groetjes,

Sam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...