Spring naar bijdragen

Ophogen


Recommended Posts

Daar had ik ook al gedacht. Ik heb nu idd de standaard shackels erop zitten.

5 cm is voor mij ook t maximum anders gaat ie niet meer naar binnen als t dak erop zit.... <_<

Van de week eens kijken of ik die dingen niet zelf kan maken....zal toch niet zo spannend zijn lijkt me...

Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie had ik met mijn orginele bladveren ook langere verschommels gemaakt, om ze wat meer stevigheid te geven had ik er 2 tapbouten doorgezet zodat ik de ijzeren strippen vast kon klemmen met moeren.

Doordat je je bladveer aan één kant lager gaat zetten veranderd ook de stand van de as, daarmee dus ook de stand van de fusees, hierdoor wordt hij bij rechtuit rijden wat zoekerig(vergelijk maar met fietsen met het stuur 180graden gedraaid), dit is op te lossen door wiggen tussen je bladveer en de as te klemmen

Naderhand heb ik een 4 inch verenset gemonteerd met de orginele veerschommels, maar de Jeep stond een klein beetje achterover zodoende heb ik voor achter andere veerschommels gemaakt, hierbij heb ik geen tapbouten gebruikt maar er een stuk duimse pijp er tussen gelast

post-1718-0-09105400-1294226864_thumb.jp

post-1718-0-72518000-1294226920_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie had ik met mijn orginele bladveren ook langere verschommels gemaakt, om ze wat meer stevigheid te geven had ik er 2 tapbouten doorgezet zodat ik de ijzeren strippen vast kon klemmen met moeren.

Doordat je je bladveer aan één kant lager gaat zetten veranderd ook de stand van de as, daarmee dus ook de stand van de fusees, hierdoor wordt hij bij rechtuit rijden wat zoekerig(vergelijk maar met fietsen met het stuur 180graden gedraaid), dit is op te lossen door wiggen tussen je bladveer en de as te klemmen

Naderhand heb ik een 4 inch verenset gemonteerd met de orginele veerschommels, maar de Jeep stond een klein beetje achterover zodoende heb ik voor achter andere veerschommels gemaakt, hierbij heb ik geen tapbouten gebruikt maar er een stuk duimse pijp er tussen gelast

Bedankt voor de info

Een mede jeeper stelde een body lift voor, dit lijkt mij minder ingrijpend. Wat is jullie menig hierover?

Het gaat erom dat de cj5 net even wat meer ruimte krijg tussen de spatborden en de wielen, bij een drempel loopt hij nu aan.

Wil ook lpg onderbouwen, en zou deze ingrepen willen combineren

Terrein rijden gaat ik met de cj niet doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bodylift is ook een optie, maar denk eens na over de volgende optie:

Waarschijnlijk zijn je orginele bladveren door de jaren heen al een heel stuk doorgezakt, waren ze bij mij ook, toen ik een setje nieuwe veren er onder heb gezet was het eerste wat opviel dat de oude wel erg stug waren geworden doordat ze al doorgezakt waren, als je nu alleen een setje nieuwe bladveren monteert, er van uit gaande dat je schokdempers nog goed zijn, ben je welliswaar het dubbele van een bodylift kwijt maar je krijgt er meer comfort voor terug.

Welke maat banden heb je er op liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...