Spring naar bijdragen

rgavdhurk

Forum member
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over rgavdhurk

  • Verjaardag 26/08/1981

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-5
  • Bouwjaar
    1980

rgavdhurk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Je hoeft niet het blok eruit te halen.... Bij mijn CJ5 zit de bak (T176) eronder geschroeft met 6 bouten volgens mij.... Ik heb het toen laten doen en wel meegeholpen hem eronderuit te halen.... Was best wel wat werk wat zo'n bak is niet ligt...tussenbak zit er nml ook nog aan... Als je ook je bak nog nakijkt zijn er revisiesets voor te koop bij http://www.quadratec.com/ Hier heb ik al het een en ander besteld... Succes....
  2. Je kunt de bak eronder uit halen. Kijk deze dan ook na incl. de tussenbak. Nu is het eronder uit. Ook je bellhousing (waar de koppelingsplaat) in zit loshalen. Hierin zit ook dat lager...is een koperen busje wat over de prixesas zit (as van motor naar versnellingsbak. Suc6 ermee..... CJ5 1980
  3. Dat zou je lager op as kunnen zijn die die versnellingsbak ingaat.... Heb ik ook gehad....bleef bij mij zelfs een keer hangen en begon toen te rijden met de koppeling in. Was helemaal uitgesleten. Heb toen koppeling, lager en versnellingsbak maar gelijk laten reviseren. Nu rijd ie weer goed.... Succes ermee.....
  4. Ik heb vorig jaar beide vervangen maar heb toen niet alles aangesloten omdat ik niet wist waar alles vandaan kwam en omdat ik er de tijd niet voor had.....Moest op t werk van de brug helaas..... Nu heb ik thuis een ruimte om te sleutelen en doe ik zo voor en na van alles uitzoeken in orde maken. Zal de tank er binnenkort eens onderuit schroeven en de vlotter zonodig repareren..... Bedankt voor de tips folks !!
  5. Het moet de vlotter zijn....heb vorig jaar de meter vernieuwd dus..... Doe ieder jaar wat en stukje bij beetje word ie beter.....
  6. Daar had ik ook al gedacht. Ik heb nu idd de standaard shackels erop zitten. 5 cm is voor mij ook t maximum anders gaat ie niet meer naar binnen als t dak erop zit.... <_< Van de week eens kijken of ik die dingen niet zelf kan maken....zal toch niet zo spannend zijn lijkt me... Bedankt voor de tip.
  7. Als ik mijn CJ5 ongeveer 5 cm omhoog wil laten gaan...kan dit door langere shackels te monteren of moet ik dan meer doen zoals remleidingen verlengen enz enz.... Gr een limburger
  8. Ik heb beide boeken, de Haynes en de Chilton. Wat de achterlichten betreft....daar zit ie nu aan gesloten, alleen als ik nu de aanhangwagen er aanhang klopt de verlichting op de anhwagen niet...het werkt op de Amerikaanse manier en daar wil ik van af. Gaat het dan ook....? Het zit namelijk nog zo uit de tijd dat ie van de vorige eigenaar was.... Gr. Roy
  9. Hee Jeepers, Ik heb een Jeep CJ5 van bj 1980. Waar moet de kabel van de oliedruksensor aan gemaakt worden, aan de linkse of rechtse aansluiting....? Er zat een kabel aan maar dit bleek niet de goede te zijn toen ik t dashbord eraf haalde... Ook lopen er nog diverse kabels met stekkers aan waar ik niet weet waar ze van zijn.....iemand een idee...? De rest van de meters en verkichting werken gewoon dus.... En is het veel werk om de tank er onder uit te schroeven....ik heb nml het vermoeden dat de vlotter vast zit....is deze te repareren of moet er dan een nieuwe in...? Ook ben ik van plan de stekkerdoos voor de aanhangwagen opnieuw aan te sluiten en op de goede manier....waar kan ik het beste de stroom aftakken....> Groeten en bedankt en allen "vast" de beste wensen voor 2011.... MVG Limburg
  10. Gave bak.....nog bijna zonde om de blubber mee in te gaan.....succes met de import....en rdw....
  11. Hallo, Ik ben momenteel bezig met een versnellingsbakrevisie, nu heb ik geconstateerd dat mijn drukgroep en koppelingsplaat ook aan vervanging toe zijn....Ik heb een CJ5 van 1980 met een AMC 4.2 ltr en T176 bak eraan.... Nu zitten er aan de drukgroep een heleboel "vingers".... Ik ben bij quadratec op de site aant zoeken voor een niet te dure vervangings drukgroep. Nu staat er eentje op met maar drie "vingers".....heeft iemand hier ervaring mee en wat is beter, een met veel "vingers" of weinig..... Kan me voorstellen dat met veel "vingers" de krachtoverbrenging van motor naar koppeling gelijkmatiger is en er minder kracht op de "vingers" komt......klopt dat ?? Welke kan ik t beste bestellen....? BVD Limburgse Jeeprijder Jeep CJ5 1980 4.2ltr T176
  12. Dankjewel, nu kan ik iig wat gaan bestellen en wachten tot de andere onderdelen er zijn. Jeep CJ5 Renegade 1980 4.2ltr T176
  13. Hallo Jeepers, Ik heb mijn versnellingsbak in de revisie en nu is mijn vraag.... "welke olie moet erin?" Kan bij quadratec op site niet zo 1 2 3 wat vinden.... MVG uit Limburg
  14. Nee, nog niet....moet ff kijken wanneer er plek is en wanneer ik zelf weer tijd heb.....wel zonde...had ook graag in t bos gezeten met die sneeuw nu..... mzzls...
  15. Mischien is dat wel het geval..... Zal toch weer uitelkaar moeten dan....jammer genoeg.... In ieder geval iedereen bedankt voor de info.... Mzzls
×
×
  • Nieuwe aanmaken...