Spring naar bijdragen

Wat Gaat Er Gebeuren Met Oltimers


gympie1
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal ik was bij een rdw keurmeester en die wist mij te vertellen dat volgend jaar auto,s die ingevoert worden alleen wegenbelasting vrij blijven bij de eigenaar die hem op naam zet als hij hem verkoopt moet nieuwe eigenaar gewoon weer wegenbelasting betalen

dus bij verkoop moet nieuwe eigenaar weer wegen belasting betalen voor 5 jaar en dan is hij weer wegenbelasting vrij

dit om invoer en handel in die auto,s te voorkomen

maar dat betekend dat alle auto,s niets meer waard zijn wand wie gaat er nou wegenbelasting betalen voor een zware amerikaan op gas

wie weet hier meer van of hebben ze me maar wat wijs gemaakt nieuw jaar grapje of zo

er zijn best keurmeesters of rdw keurmeesters onder ons dus laat eens wat weten of gooi ook eens een visje uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal ik was bij een rdw keurmeester en die wist mij te vertellen dat volgend jaar auto,s die ingevoert worden alleen wegenbelasting vrij blijven bij de eigenaar die hem op naam zet als hij hem verkoopt moet nieuwe eigenaar gewoon weer wegenbelasting betalen

dus bij verkoop moet nieuwe eigenaar weer wegen belasting betalen voor 5 jaar en dan is hij weer wegenbelasting vrij

dit om invoer en handel in die auto,s te voorkomen

maar dat betekend dat alle auto,s niets meer waard zijn wand wie gaat er nou wegenbelasting betalen voor een zware amerikaan op gas

wie weet hier meer van of hebben ze me maar wat wijs gemaakt nieuw jaar grapje of zo

er zijn best keurmeesters of rdw keurmeesters onder ons dus laat eens wat weten of gooi ook eens een visje uit

hallo Gympie1

ik hoorde dat laatst ook van iemand die af en toe auto's invoert en die kon me vertellen dat het al in 2014 :blink: ingaat als dit echt zo is gaat de hele handel naar de klote :angry: maar op zich kan er nog niemand zeggen hoe en wat dus maar afwachten en op tijd nog een kopen mocht het zover zijn

afz Bulldog B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben alleen op de hoogte van de volgende plannen mbt het invoeren van een oldtimer.

BTW-tarief oldtimer import verhoogd naar 19%

Per 1 januari zal het laag BTW tarief (6%) in Nederland vervallen. Alle goederen vallen vanaf die datum in het algemene BTW tarief (19%).

De oldtimer regeling blijft nog steeds van kracht (geen invoerrechten) maar zal vanaf 1 januari ook onder het algemene tarief vallen.

De laatste tijd zwerven er wat verhalen rond over het feit dat wanneer een oldtimer na 31-12-2010 wordt ingevoerd deze niet meer vrijgesteld kan worden van de houderschapsbelasting. Zelfs bij de RDW zijn dergelijke geluiden gehoord. Niets is echter minder waar. Wel gaat er eind 2011 iets veranderen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...