Dommel Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Sinds kort ben ik dus ook de verwende eigenaar van een WJ en daarmee ook mijn eerste automaat. Vraag: wanneeer gebruik je de N(eutraal)? Als je voor de verkeerslichten staat en het gaat iets langer duren dan 'even', is het dan beter om N(eutraal) te schakelen en wat is het effect als je dat niet doet (of moet je het juist niet doen)? Vraag: 'Cruise' aan of uit? Als je de 'Cruise' een tijdje niet gebruikt, moet je die dan ook uitzetten of kun je die gewoon aan laten staan en wat is het (technisch) voordeel cq nadeel? Ik ben benieuwd .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Neutraal : langer dan normaal, zet ik hem in de N. Maar ik ben ook lui. Hoef ik de rem niet vast te houden. Voordeel is dan ook dat de warmte niet op 1 plek van de schijf blijft. Cruise kan gewoon aan blijven, je zet deze pas echt aan met set. Een technisch nadeel van een lampje wat dan brand kan ik niet verzinnen. En welkom ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patjo Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 (bewerkt) Yep, doe ik ook... Na een rempartij (bijvoorbeeld voor een rood stoplicht) in de N en meteen de voet van de rem. Op deze wijze (als je dat jezelf aanleert) spaar je je remschijven en zullen ze niet kromtrekken! Ik rij al jaaaaaaren automaat en pas dit toe nadat ik last gehad had van kromme remschijven. Daarna nooit meer gehad!! En die Cruisecontrol gaat bij mij meteen aan en wordt zoveel mogelijk gebruikt Lampje brandt dus (bijna) altijd! Fijne bak he, zo'n WJ!! Ik ben er ook nog ELKE dag blij mee en trots op dat ik mezelf in zo'n mooie en vooral ook imposante auto kan en mag verplaatsen!!! Voor de deur met z'n chromen grill naar mijn huis toe zodat ik vanuit de keuken regelmatig stiekum even naar hem kan kijken . December 29, 2010 bewerkt door Patjo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Inderdaad fijne bak , zo'n WJ!! Ik ben er ook nog ELKE dag blij mee en trots op dat ik mezelf ook in zo'n mooie en vooral ook imposante auto kan en mag verplaatsen!!!En inderdaad de grome grill erg mooi.Kijk zelf ook af en toe naar buiten. Maar effe serieus in de N stand bij lang tijd stil staan en cruis kan inderdaad aanblijven en vaak gebruiken i.v.m. verbruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 kromme rijmschijven worden hoofdzakelijk veroorzaakt door plaatselijke snelle afkoeling. Dit gebeurd als je door een plas heen rijd net nadat heftig of herhaaldelijk geremd is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oa_ar15 Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 helemaal eens met het voorgaande. de standaard uitschakeling van de cruise-control zal wel met de 'proces-risico's' in de US te maken hebben.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dommel Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Het is mij helemaal duidelijk, ik bedankt een ieder voor de reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.