Spring naar bijdragen

<Wj> N(Eutraal) Wanneer? / Cruise Aan Of Uit?


Recommended Posts

Sinds kort ben ik dus ook de verwende eigenaar van een WJ en daarmee ook mijn eerste automaat.

Vraag: wanneeer gebruik je de N(eutraal)?

Als je voor de verkeerslichten staat en het gaat iets langer duren dan 'even', is het dan beter om N(eutraal) te schakelen en wat is het effect als je dat niet doet (of moet je het juist niet doen)?

Vraag: 'Cruise' aan of uit?

Als je de 'Cruise' een tijdje niet gebruikt, moet je die dan ook uitzetten of kun je die gewoon aan laten staan en wat is het (technisch) voordeel cq nadeel?

Ik ben benieuwd ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neutraal : langer dan normaal, zet ik hem in de N.

Maar ik ben ook lui. Hoef ik de rem niet vast te houden.

Voordeel is dan ook dat de warmte niet op 1 plek van de schijf blijft.

Cruise kan gewoon aan blijven, je zet deze pas echt aan met set.

Een technisch nadeel van een lampje wat dan brand kan ik niet verzinnen.

En welkom !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, doe ik ook... Na een rempartij (bijvoorbeeld voor een rood stoplicht) in de N en meteen de voet van de rem. Op deze wijze (als je dat jezelf aanleert) spaar je je remschijven en zullen ze niet kromtrekken! Ik rij al jaaaaaaren automaat en pas dit toe nadat ik last gehad had van kromme remschijven. Daarna nooit meer gehad!!

En die Cruisecontrol gaat bij mij meteen aan en wordt zoveel mogelijk gebruikt :rolleyes: Lampje brandt dus (bijna) altijd!

Fijne bak he, zo'n WJ!! Ik ben er ook nog ELKE dag blij mee en trots op dat ik mezelf in zo'n mooie en vooral ook imposante auto kan en mag verplaatsen!!!

Voor de deur met z'n chromen grill naar mijn huis toe zodat ik vanuit de keuken regelmatig stiekum even naar hem kan kijken :rolleyes:

.

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad fijne bak , zo'n WJ!! Ik ben er ook nog ELKE dag blij mee en trots op dat ik mezelf ook in zo'n mooie en vooral ook imposante auto kan en mag verplaatsen!!!En inderdaad de grome grill erg mooi.Kijk zelf ook af en toe naar buiten.

Maar effe serieus in de N stand bij lang tijd stil staan en cruis kan inderdaad aanblijven en vaak gebruiken i.v.m. verbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...