Spring naar bijdragen

Zj 4.0 Loopt/start Niet Op Benzine Wel Op Lpg, Alleen Als Het Vriest


Recommended Posts

Ik zit met het volgende:

Mij Jeep met een Prins lpg (poliauto verdamper)installatie liep altijd zonder problemen. Totdat het begon koud te worden.

Op benzine heeft hij in de zomer gelopen eigenlijk let je er zo niet op dus altijd op LPG getoerd.

Maar nu het volgende toen het zo koud is geworden (GC staat buiten) kreeg ik hem niet gestart overgeschakeld op benzine en nog steeds niet gestart. Toen was de accu leeg, deze is pas vervangen.

Brandstofpomp werkt: ik heb ook de druk getest volgens Pressure Test Port—4.0L Engine, pagina 14-4 van de service manual.

Dit heeft me aan het denken gezet en een kacheltje onder de motor gezet en een uurtje later start hij zonder problemen. Temperatuur was toen onder de motorkap zo een 12C.

Dit zou betekenen dat hij dus niet kan starten op benzine, om welke reden dan ook en dus alleen maar bij een warmere temeratuur op LPG starten.

Wie kan me even op weg helpen om hem weer aan de gang te krijgen, er is dus iets met de brandstof toevoer / injectoren.

Hier is de link van het schema van mijn LPG installatie http://www.prisma-techniek.nl/lpg/afs_schema.pdf

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Alex,

Dat je auto niet op benzine loopt is zeer wrsl. niet verholpen door de temp. te verhogen. Wat je wel met je kacheltje hebt opgelost is dat je LPG verdamper niet bevroren is. Bij de koude van de laatste dagen bevriest deze omdat de koelvloeistof die door de verdamper stroomt dan ook nog koud is. Dit bevriezen is 1 van de redenen dat een gasauto start op benzine.

http://www.jeepforum.nl/public/style_emoticons/default/wink.gif

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

als bovenstaande een correcte stelling is dan zou het drainen en vullen van het koelsysteem met nieuwe anti-vries uitkomst moeten bieden. Ondertussen heeft het niet starten dan wel je motor gespaard.

Nee, dit heeft hopelijk niets met elkaar te maken (ik veronderstel dat er goede antivries in het koelsysteem zit). Wat er gebeurd is dat de verdamper zelf bevriest. Is vergelijkbaar met het gebruik van een spuitbus haarlak of verf. Als je deze lang indrukt begint de spuitkop flink koud te worden of zelfs ijsaanslag te vertonen.

Als de LPG verdamper bevriest, omdat er nog geen warm koelwater is wat het bevriezen kan tegengaan, komt de lpg niet aan bij de cilinders. Het kacheltje zou dit bevriezingsproces hebben kunnen tegengaan. In de zomer had je er geen last van.

Beste oplossing is toch echt de benzineloop nagaan!

Succes anyway!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

gooi maar een klein beetje benzine direct in de inlaat, gelijk sleutel draaien. Als ie zo start en je hebt alles zoals voornoemd dan is het hoogstwaarschijnlijk de TPS. Schakelt de auto soms traag of pas bij 2500rpm of hoger?

Nee schakelen doet hij normaal net als het rijden als hij op temperatuur is. Dan merk je niks.

Ik heb hem deze week in de garage laten staan en ook daar start hij zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...