Spring naar bijdragen

Startonderbreker Verwijderen


===JJ===
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De twee zenders van mn alarm, centrale deurvergrendeling en startonderbreker zijn stuk. Betreft XJ uit 97...

Gevolg: Startonderbreker staat erop, dus ik kan niet starten.

Ben aan het informeren geweest en heb te horen gekregen dat de zenders niet gerepareerd kunnen worden, dat deze niet meer geleverd kunnen worden en dat ik de centrale van de deurvergrendeling ook niet zo maar kan vervangen omdat de startonderbreker geïntegreerd zit in de PCM......

M.a.w. ik heb een serieus probleem.

Mijn vraag: klopt deze informatie...

Is er geen enkele manier om het alarm en de startonderbreker te omzeilen/ verwijderen, zodat er een andere centrale met zenders voor de centrale deurvergrendeling ingezet kan worden??

Bvd Groet Jeroen

bewerkt door ===JJ===
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had destijds in mijn XJ een externe startonderbreker welke vermoedelijk later in is gebouwd. Deze zat aan de bestuurderszijde onder het dashboard. Wanneer je daaronder keek, zag je een kastje zitten wat de startonderbreker was.

Toen deze bij mij bleef hangen, heb ik dat kastje er tussenuit gehaald en de 2 kabels vervolgens verbonden met elkaar en het probleem was opgelost.

Dit betrefde een 2.5 TD uit 1996.

Wie weet heb je er iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren bedankt voor de reacties.

Maar aangezien het allemaal vrij ingewikkeld lijkt, even een tweede vraag:

Is er een verschil in de alarmsystemen tussen een Nederlandse of Amerikaanse auto?

Ik heb namelijk de volgende zenders gevonden:

http://www.autotransponder.com/1997_Jeep_Cherokee_keys_and_Keyless_entry_remotes

En deze zien er exact hetzelfde uit als mijn ab.....

Verder komt de manufacturer-code volledig overeen op het laatste getalletje na, het laatste nummer is een 9 ipv een 8 ??

Mvg Jeroen

bewerkt door ===JJ===
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het voor 1997 ook geld, maar bij de 91-96 modellen kan het alarm via een DRB II of III(dealer uitlees apparaat) uitgezet worden. hier zou de dealer antwoord op moeten kunnen geven. Zie ook de beschrijving hieronder, dit zijn instelbare parameters voor een DRB II:

VEH THEFT

Range: __________________________________________________________ ON/OFF

Indicates whether Vehicle Theft Security System (VTSS) is engaged. The signal is sent to the

PCM from the BCM.

VEH THEFT STATE

Range: _________________________________________ fuel allowed/fuel not allowed

Indicates whether the BCM is allowing the PCM to turn the fuel pump on or not.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties!!

Laatste update:

Startonderbreker kan niet uitgebouwd of omzeild worden.

Of deze uitgezet kan worden zoals Chris zegt weet ik niet. (Bij deze auto gaat het om het RKE-systeem.)

Maar ik kan gelukkig nog wel een zender bestellen bij de dealer die deze ook kan inlezen!

Kosten zender + inlezen € 140,=......... maar dan kan ik wel weer rijden!!

Bedankt groet Jeroen

bewerkt door ===JJ===
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties!!

Laatste update:

Startonderbreker kan niet uitgebouwd of omzeild worden.

Of deze uitgezet kan worden zoals Chris zegt weet ik niet. (Bij deze auto gaat het om het RKE-systeem.)

Maar ik kan gelukkig nog wel een zender bestellen bij de dealer die deze ook kan inlezen!

Kosten zender + inlezen € 140,=......... maar dan kan ik wel weer rijden!!

Bedankt groet Jeroen

Ik had een week geleden ook problemen met mijn alarm en startoonderbreker. De ANWB heeft deze keurig overbrugd. Nu doet mijn alarm, deurvergrendeling en startonderbreker het niet meer. Maar...ik rij!

XJ2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties!!

Laatste update:

Startonderbreker kan niet uitgebouwd of omzeild worden.

Of deze uitgezet kan worden zoals Chris zegt weet ik niet. (Bij deze auto gaat het om het RKE-systeem.)

Maar ik kan gelukkig nog wel een zender bestellen bij de dealer die deze ook kan inlezen!

Kosten zender + inlezen € 140,=......... maar dan kan ik wel weer rijden!!

Bedankt groet Jeroen

Mooi dat het geregeld kan worden.. € 140 is nog heel redelijk als je het vergelijkt met andere merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...