Spring naar bijdragen

Bruin Water Lekkage


hbiesheuvel
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers

Dit trof ik vanavond aan:

foto.JPG

- bruin water : niet goed lees ik

- coolant reservoir was zo goed als leeg - heb ik vooralsnog maar 's een liter bijgedaan

- temperatuur komt net over de 100 en valt dan terug naar 80-90 (fan die aanslaat?) : het is natuurlijk wel koud buiten

- pruttelend geluid hoor ik ook - het werd in een ander topic omschreven als een koffiezetapparaat

- zie nergens olie, het is puur alleen dat roestwater wat je ziet (is overgens helemaal droog nu en ook na een stief kwartiertje rijden geen extra nattigheid)

Wat is hier gebeurt? Ik vermoed zoals ik ik een ander topic las dat het uit het expansievat is gekomen. Waterpomp kapot?

Graag jullie hoog gewaardeerde mening :-)

groeten

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo in eerste instantie lijkt het net of je thermostaat huis heeft gelekt langs zijn pakking. kijk even met een draaiende motor (op bedrijfs temperatuur) of je ergens daar water langs ziet lopen of druppelen en kijk ook even naar de slangen die fan zal ook wel goed mee geholpen hebben met rond blazen van water. De fan wordt aangedreven door de riem, die draait permanent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo in eerste instantie lijkt het net of je thermostaat huis heeft gelekt langs zijn pakking. kijk even met een draaiende motor (op bedrijfs temperatuur) of je ergens daar water langs ziet lopen of druppelen en kijk ook even naar de slangen die fan zal ook wel goed mee geholpen hebben met rond blazen van water. De fan wordt aangedreven door de riem, die draait permanent.

Heb er al een tijdje naar staan te kijken, zag niks, maar had niet al te veel licht. Aan het blaaseffect van de fan had ik nog niet gedacht, dat verklaart natuurlijk gelijk

waarom het zover naar achter gespetterd zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond (helaas weer donker) een eind gereden. Motor goed warm laten worden (loopt op tot 100 of net daarboven) en zakt dan weer netjes terug en dat herhaalt zich telkens. Thuis gekomen gekeken met zaklamp en ik zag weer water, voor op de kop, rond het thermostaathuis. Niet goed te zien of het uit de slang kwam of niet. Als ik zo 's rond lees overal, voldoet het ook aan de kenmerken van een lekke koppaking, maar eigenlijk is de enige aanwijzing die daarbij in de buurt komt het feit dat het koelvloeistof tankje zo goed als leeg is. Geen witte rook of oververhitte motor (maar goed, het is ook -6 buiten). Ik ga 'm voor de zekerheid maar even laten bekijken bij de garage.

*** of is er iemand in de buurt van Zwartewaal ZH die zo kan zien wat er aan de hand is? ***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond (helaas weer donker) een eind gereden. Motor goed warm laten worden (loopt op tot 100 of net daarboven) en zakt dan weer netjes terug en dat herhaalt zich telkens. Thuis gekomen gekeken met zaklamp en ik zag weer water, voor op de kop, rond het thermostaathuis. Niet goed te zien of het uit de slang kwam of niet. Als ik zo 's rond lees overal, voldoet het ook aan de kenmerken van een lekke koppaking, maar eigenlijk is de enige aanwijzing die daarbij in de buurt komt het feit dat het koelvloeistof tankje zo goed als leeg is. Geen witte rook of oververhitte motor (maar goed, het is ook -6 buiten). Ik ga 'm voor de zekerheid maar even laten bekijken bij de garage.

*** of is er iemand in de buurt van Zwartewaal ZH die zo kan zien wat er aan de hand is? ***

Hoi Henk

Bel mij even op dan kan je vanavond langskomen in Schiedam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...