Spring naar bijdragen

trillende remmen


johnm
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik rem bij hoge snelheden, bijvoorbeeld wanneer je de snelweg verlaat, dan begint de jeep behoorlijk te trillen. Dit is begonnen nadat door de garage aan de achterremmen is gewerkt.

De voorvelgen zijn na een ritje van 15 km behoorlijk warm door de remmen.

Volgens mij heb ik voor schijfremmen en achter trommelremmen.

Is er zo een diagnose te stellen ?

P.S. ik heb eerder met pech stilgestaan omdat de achterrem vastliep boven de 80 km/h, dit is verholpen en de achterremmen zijn opnieuw afsteld en schoongemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

johnm

Als tijdens het remmen je jeep gaat trillen is er waarschijnlijk iets krom. Omdat je problemen met je achterrem hebt gehad zal je remtrommel ovaal kunnen zijn, echter als je voorvelgen behoorlijk warm worden kan ook hier een probleem zitten: vast zittende remklauwen, kromme remschijven of dichtgeslipte remleidingen (hierdoor komen je blokken niet snel genoeg terug).Vaak is het een combinatie van deze factoren

Als ik jou was zou ik terug gaan naar de garage. Remproblemen komen veel voor en kunnen lijden tot levensgevaarlijke situaties.

Nog een kleine test:

Trek als je ongeveer 80 rijdt eens langzaam je handrem aan. als je dan trillingen voelt zijn het je achterremmen, voel je niets bijzonders en remt hij egaal probeer dan langzaam je voetrem, voel je schokjes (ook in je pedaal) dan zijn je voorremmen verdacht.

Tip: zoek een garage die bekent is met jeeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...