Spring naar bijdragen

Rijden 4.2 In De Winter?


haplu
 Share

Recommended Posts

Goeieavond allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 4.2 YJ(ik rij deze vanaf april dit jaar). Onlangs heb ik mijn carburateur laten reviseren en alles laten nakijken. Hij reed echt perfect alles in orde, tot maandag....

Hij begon te stotteren en te backfiëren, ik dacht dat hij verzopen was met het koude weer dat de verbranding niet optimaal was. Maar het ging niet over, tot hij 15 min naderhand hij stil viel.

Daarna kreeg ik hem niet meer gestart. Nu vandaag terug gegaan, startte weer perfect en reed weg tot thuis, 5min, viel hij weer stil op de oprit.

Nu ik belde naar de garage om mijn carburateur af te stellen omdat ik dacht dat hij teveel benzine kreeg, maar die zei dat mijn luchtfilter door het slechte weer bevroor en dat hij geen lucht meer kan pakken. Hij zei dat dit komt door de open luchtfilter op de carbu. Nu heb ik de filter er af en ik probeer te starten, maar nog steeds niets. Hij start niet, al krijgt hij genoeg benzine en lucht .

Nu weet ik niet aan wat het kan liggen, afstelling of lucht. Je zou toch denken dat de motor warm genoeg wordt om de luchtfilter niet te doen bevriezen. De garage zei dat ik iets moest maken rond mijn luchtfilter om het probleem op te lossen. Dit is ook de eerste winter die ik met de yj rij.

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen, want ik heb echt mijn auto nodig.

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het maar een vaag verhaal van je monteur, maar je kan je grill een stuk dichtmaken om minder koude lucht onder de motorkap te krijgen met een stuk karton( om het uit te proberen )

denk niet dat het zal schelen maar je kan het proberen.

je zou zeggen hoe meer koude lucht hoe beter!

veel succes,

groeten paul

ps ik rij ook met een wrangler 4.2 met een 14" x 3" k&n filter. nooit problemen gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok we zijn weer een stapje verder, vandaag startte hij niet meer(heeft de hele nacht binnen gestaan). Nu ben ik verder gaan zoeken en ik denk dat de bobine stuk is. Dus besteld en morgen of maandag kijken of het dat is.

Ook heb ik gezien dat mijn kleppedeksel gebarsten is, dus 2ehandsje op de kop getikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...