Spring naar bijdragen

Duitsland Verplicht Winterbandjes........


Canaman
 Share

Recommended Posts

Jawel hoor, beide kan ook. Nog een keer dan:

M+S, Allseason en banden met sneeuwvlok worden alle drie gezien als winterband mits ze minimaal 4 mm profiel hebben anders voldoen ze sowieso niet.

Bron:

http://www.adac.de/infotestrat/reifen/winterreifen/Winterreifenpflicht/default.aspx

http://www.warum-winterreifen.de/winterreifenpflicht/rechtslage-winterreifenpflicht/index.php

Ik denk dat Dee bedoeld dat je genoeg hebt als je ..of.. m+s hebt ..of.. sneeuwvlokje...en dat beide niet hoeft. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dit op de site van ANWB:

Het bekende M+S logo zegt, in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, niets over de pure wintereigenschappen van een moderne band. De betekenis van M+S, modder + sneeuw, stamt nog uit de tijd van de grote blokkenprofielen en gaf de aanpassing van het profiel aan dit soort ondergrond aan. Het M+S logo vindt men tegenwoordig op alle winterbanden, op alle all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. Het kan dus gebeuren dat dit logo er alleen maar op staat zodat banden met een lagere snelheidscode gemonteerd kunnen en mogen worden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band.

Het sneeuwvlokje symbool is daarentegen wel een indicatie voor wintereigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken is echter slechts een remtest (voorzien voor Europa) of een tractietest (standaard in de USA) op sneeuw voorgeschreven. Het symbool zelf geeft hiermee slechts het voldoen aan minimale eisen op sneeuw weer. Het gezamenlijke niveau van alle veiligheidsrelevante eigenschappen van een winterband kan alleen in een omvangrijke winterbandentest worden vastgesteld, die alle mogelijke wegcondities (droog, nat, sneeuw, ijs) afdekt. Bij onze winterbandentest kijken we daarnaast nog naar de slijtvastheid, de geluidsproductie, de rolweerstand (verbruik), de hoeveelheid giftige stoffen (PAK’s), die vrijkomen bij slijtage van de banden en beproeven we de banden op hoge snelheid.

Dan concludeer ik dat de Duitse overheid toch niet zo slim bezig is als m+s ook op zomerbanden kan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik werk net over de grens in duitsland en ben gister een keer met mijn wrangler geweest ipv mijn vw met winterbanden.

er was contole bij de grensovergang bij gennep, de meeste mensen kregen een bon. ik heb zgan bfgoodridge all terrain banden. ik heb een waarschuwing gekregen.

De duitse agent zei dat ze vaker gingen controleren en dat ik bij de volgende controle gewoon een bon zou krijgen...

hij heeft eigenlijk gelijk. winterbanden zijn 100x beter. zeker in duitsland waar vrijwel niet gestrooid wordt !!

moet in nl ook verplicht worden vind ik.

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dit op de site van ANWB:

Het bekende M+S logo zegt, in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, niets over de pure wintereigenschappen van een moderne band. De betekenis van M+S, modder + sneeuw, stamt nog uit de tijd van de grote blokkenprofielen en gaf de aanpassing van het profiel aan dit soort ondergrond aan. Het M+S logo vindt men tegenwoordig op alle winterbanden, op alle all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. Het kan dus gebeuren dat dit logo er alleen maar op staat zodat banden met een lagere snelheidscode gemonteerd kunnen en mogen worden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band.

Het sneeuwvlokje symbool is daarentegen wel een indicatie voor wintereigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken is echter slechts een remtest (voorzien voor Europa) of een tractietest (standaard in de USA) op sneeuw voorgeschreven. Het symbool zelf geeft hiermee slechts het voldoen aan minimale eisen op sneeuw weer. Het gezamenlijke niveau van alle veiligheidsrelevante eigenschappen van een winterband kan alleen in een omvangrijke winterbandentest worden vastgesteld, die alle mogelijke wegcondities (droog, nat, sneeuw, ijs) afdekt. Bij onze winterbandentest kijken we daarnaast nog naar de slijtvastheid, de geluidsproductie, de rolweerstand (verbruik), de hoeveelheid giftige stoffen (PAK’s), die vrijkomen bij slijtage van de banden en beproeven we de banden op hoge snelheid.

Dan concludeer ik dat de Duitse overheid toch niet zo slim bezig is als m+s ook op zomerbanden kan staan.

m+s is een ander soort band en vooral profiel dan een zomerband, en daarom ook goedgekeurde winterband,

je kan er prima mee uit de voeten in de sneeuw. m+s zit ook vaak op een 4 wiel aangedreven personen auto dus in die combi zelfs veiliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

m+s is een ander soort band en vooral profiel dan een zomerband, en daarom ook goedgekeurde winterband,

je kan er prima mee uit de voeten in de sneeuw. m+s zit ook vaak op een 4 wiel aangedreven personen auto dus in die combi zelfs veiliger.

Ja en nee. Qua optrekken gaat het allemaal prima maar bij remmen en sturen zijn winterbanden wel degelijk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...