Spring naar bijdragen

Koelvloeistof Kleuren Mengen


jippiejeep
 Share

Recommended Posts

Hehi

Ik gebruik altijd groene koelvloeistof van de Halfords, maar die zeggen nu ineens dat groen uit het assortiment gaat en dat ik dan maar de roze moet gebruiken (?!).

En volgens hun kunnen de kleuren groen en roze prima gemengd worden. Ik heb even wat rond-gegoogled en kom er niet meer uit. Ergens las ik dat juist blauw en groen gemengd mogen worden maar geen roze, omdat dat ander spul is. Ook las ik dat de kleur er niet echt toe doet maar wel de samenstelling. Nu kan ik op die jerrycans van de halfords niet vinden wat de chemische formulering nou precies is.

Kortom, wie gebruikt die groene van de halfords en kan mij vertellen op het te mixen is met de roze van de halfords?

Dank vast! groet irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, alle soorten koelvloeistoffen mogen gemengd worden, BEHALVE DE ROZE (± oranje) !

Die laatste is G12 en speciaal ontwikkeld tegen corrosievorming in aluminiumblokken.

Als die G12 gemengd wordt met klassieke koelvloeistof gaat dat een soort stroop vormen, niet echt geschikt om je motorblok te koelen.

Volgens sommige bronnen zou er nu recent G12+ ontwikkeld zijn, en die "zou" wel gemengd mogen worden met andere types koelvloeistof.

Ik neem het zekere voor het onzekere en meng NOOIT.

Met sportieve groeten,

Les Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koelvloeistof mengen? Zou ik NOOIT doen, koelvloeistoffen zijn er op basis van propyleen of ethyleen glycol en die moet je onderling niet mengen.

De kleur ZOU een indicatie van de soort koelvloeistof moeten zijn, maar ik durf daar m´n hand niet voor in het vuur te steken.

Ben je niet zeker wat er al in je blok zit, vervang dan gewoon alle koelvloeistof en neem ´n litertje extra mee om indien nodig bij te vullen.

Het kost minder dan een tank benzine en daar doen de meesten onder ons ook niet al te moeilijk over, terwijl het voor aardig wat problemen kan zorgen als het fout gaat.

http://www.amt.nl/Nieuws/Koelvloeistof-niet-mengen.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...