Spring naar bijdragen

Abs Testen?


Ab
 Share

Recommended Posts

Vorige week rem ik op een licht vochtige zoab weg, werkt het ABS niet. De voorwielen blokkeren,-achter weet ik niet- en ik glij/slip zo door. Een bak schade tot gevolg.

Geen oranje ABS waaarchuwings lampje op het dashboard gezien, ook later niet. Deze licht ook niet op bij het aanzetten van het contact.

UItlezen en test procedures van de CAB (Controller Antilock Brakes) is aleen mogelijk met een DRBIII scantool.

Iemand ervaring met uitlezen met de DRB III?

Hoort het controlelampje kort op te lichten bij aanzetten contact? Misschien dat andere XJ bezitters een willen kijken, Bouwjaar vanaf 97........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt lampje ABS en motormanagement moet branden als auto op contact staat en weer uitgaan na enkele seconden en sommige merken enkele seconden na het starten.

Dit is ook een APK eis en daarom wordt met deze lampjes wel eens geprutst om auto met een defect in deze systemen toch gekeurd te krijgen.

Lampje controleren of uitlezen dus.

bewerkt door Ivo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lampje doet dus niets bij contact aan. Hij heeft het vast wel gedaan, maar kan me dat niet herrineren. :blink: Vorig jaar m'n instrumenten paneel er nog uit gehad en alle lampjes even getest, het zal toen wel gewerkt hebben......

Ik ga eerst het lampje vervangen en dan naar de dealer voor uitlezen. Wordt vervolgd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast voor het geval je er zometeen achterkomt dat er een storing in je ABS module zit, even het volgende.

Ik had een paar weken geleden ook een storing in de ABS. Lampje bleef branden.

Relais en zekeringen goed.

Spanning toevoer goed

Alle wiel sensors en draden doorgemeten, ook goed.

Dus dan blijft alleen de module nog over.

Deze opgestuurd naar Ad van Dijk van ECU

http://www.ecu-rc.com/

Hele goede service, kosten 225 Euro, binnen een paar dagen weer terug.

En alles werk weer perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...