robojeep Geplaatst November 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2010 Hi, Wie weet wat er aan mankeert, als de motor meer dan kookt, het koelwater uit het expansievat spoot en dat water bruin gekleurd is. Voor deze ramp, hoorde ik een koffieapparaat pruttelend geluid uit de motorruimte komen. Ik heb ook al een tijdje last van een piepend geluid, waarbij dynamo, V-snaar, polie bovenaan vernieuwd zijn. Ik dacht dat misschien de krukaspolie speling had/heeft en daar de piep vandaan kwam, maar het zou ook de waterpomp kunnen zijn geweest. Kan de waterpomp geseuveld zijn, waardoor ik de koelvloeistof verloor? Ik had geen witte rook uit de uitlaat (lekke koppakking), maar misschien maakt dat niet uit? Graag wat advies Hello, Wo can tell me what to do, when I discovered braun water boiling out my expansion tank? Maby the waterpump is broken? I had a strange coffeemachine noice under the hood.... thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bobski Geplaatst November 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2010 Hallo,begin kompressie te meten en kijk of je radiateur dicht zit .nw radiateur zijn de kosten niet. als hij te warm looptkan de koppakking stuk zijn hoeft dan niet altijd wit te roken uit de uitlaat . groeten bobski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robojeep Geplaatst November 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2010 Bedankt, ik ga meten Hallo,begin kompressie te meten en kijk of je radiateur dicht zit .nw radiateur zijn de kosten niet. als hij te warm looptkan de koppakking stuk zijn hoeft dan niet altijd wit te roken uit de uitlaat . groeten bobski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2010 Bij een low-port 4.0 staat het koelsysteem onder druk. Het is daarom van belang dat de dop op het expansievat goed afsluit. Zo te lezen in jou verhaal doet hij dat niet, omdat je zegt dat de koelvloeistof eruit spuit. Niet goed werken van de pomp en de therostaat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cityjeep Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 (bewerkt) Ik denk dat het wijs is zowieso de waterpomp goed te inspecteren in combinatie thermostaat... DE mijne had nog geen problemen , maar roestwater is nooit goed.. Je geeft aan de je de multieriem vernieuwd is vanwege piepend geluid..... Dat kan een indicatie zijn dat je waterpomp al slecht mee liep en daardoor veel weerstand uitoefende en dus de multieriem op de pulley ging slippen... En waterpompen "in general"kunnen bij slijtage ook gaan lekken... rommelend geluid...thermostaat die niet open gaat...en circulatie is dan niet mogelijk, overdruk Ook inderdaad radiateur checken op goede doorstroming.... Hi, Wie weet wat er aan mankeert, als de motor meer dan kookt, het koelwater uit het expansievat spoot en dat water bruin gekleurd is. Voor deze ramp, hoorde ik een koffieapparaat pruttelend geluid uit de motorruimte komen. Ik heb ook al een tijdje last van een piepend geluid, waarbij dynamo, V-snaar, polie bovenaan vernieuwd zijn. Ik dacht dat misschien de krukaspolie speling had/heeft en daar de piep vandaan kwam, maar het zou ook de waterpomp kunnen zijn geweest. Kan de waterpomp geseuveld zijn, waardoor ik de koelvloeistof verloor? Ik had geen witte rook uit de uitlaat (lekke koppakking), maar misschien maakt dat niet uit? Graag wat advies Hello, Wo can tell me what to do, when I discovered braun water boiling out my expansion tank? Maby the waterpump is broken? I had a strange coffeemachine noice under the hood.... thanks November 27, 2010 bewerkt door Cityjeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.