Spring naar bijdragen

Uitval tijdens rijden


Recommended Posts

Ik ben in het bezit van een 4 liter 6 cyl comanche uit '90 (op gas).

Nou heb ik sinds een paar dagen het volgende probleem:

Mijn motor valt onder het rijden spontaan uit. Zonder enige aanwijsbare reden stopt ie er gewoon mee zodat ik hem aan de kant moet zetten.

Natuurlijk verzuipt ie de motor automatisch, zodat ik een aantal minuten moet wachten voordat ik hem weer aan de praat krijg.

De Anwb zei dat het waarschijnlijk aan de luchtfilter lag (wat me heel sterk leek). Deze heb ik toch maar vervangen voor een K&N filter. Maar zoals ik al dacht is het probleem gebleven.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? (begin een beetje kwaad te worden op mijn Bakkie...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je zult toch op het moment van uitval enige zaken moeten controleren....

Neem eens een (oude)bougie mee, en kijk of er wel vonk is wanneer de motor niet meer wil draaien. Probeer er ook eens achter te komen of de benzinepomp op dat moment wel loopt!

Op het momet dat hij weer start is het te laat, dan werkt alles weer en er is geen geheugen waar je iets uit kunt lezen....

Mogelijke oorzaken, zo ff vlug:

-Krukassensor

-bobine

-benzinepomp

-massa

Maar natuurlijk zijn er talloze andere oorzaken te verzinnen! Je zult nu eerst moeten vaststellen wat er precies uitvalt: Ontsteking, brandstofdruk, of misschien beiden..... Daarna kun je weer verder kijken!

We lezen het wel.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luchtfilter is een reeele mogelijkheid, dit was bij mijn XJ het geval (ook 6 cylinder op gas)

Blijkbaar krijgt de motor bij hogere (>50 km/h) snelheden niet altijd genoeg lucht, bij mij sloeg ie dan steeds af als ik de rem intrapte.

Uiteindelijk opgelost met een open luchtfilter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow.. gas...ehh .... tja....

FF niet opgelet, sorry... dry.gif

Gas is idd gevoelig voor een tekort aan lucht. Maar, hij zou wel meteen weer moeten starten... Het lijkt er dus op dat er meer aan de hand is!

Ik weet niet of je een verdamper voor de LPG hebt, maar als je die hebt, kan ook die voor problemen zorgen. mogelijk bevriest hij door onvoldoende koelvloeistof aanvoer, of zit hij zo vol "sludge" dat de gastoevoer soms wordt afgesloten omdat de drukregeling niet kan werken.

Wat ook kan: soms wordt bij ombouw naar LPG slechts de massa van de injectoren onderbroken, als dan na verloop van tijd de injectoren wat gaan lekken verzuipt de motor in een mengsel van gas en benzine.... Oplossing in dat geval: pomp uitschakelen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...