Spring naar bijdragen

Contact Uit, Toeter Aan


Jeepie M
 Share

Recommended Posts

Vanochtend start ik mijn XJ. Stationair draaide die even in een verhoogd toerental, maar zakte daarna terug. Tijdens het rijden ook geen probleem, totdat ik 'm uitzet bij een winkel, mijn sleutel eruit haal en uit de auto wil stappen. Gaat de toeter ineens onafgebroken aan. Ik gauw de sleutel in het contact en zet 'm in z'n contact, waarmee de toeter direct uit ging. Daarna start ie verder zonder probleem, alleen liep ie weer even in een verhoogd toerental.

Thuisgekomen, zelfde probleem. Heb de accu los gehaald en 'm gereset, maar geen effect.

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend start ik mijn XJ. Stationair draaide die even in een verhoogd toerental, maar zakte daarna terug. Tijdens het rijden ook geen probleem, totdat ik 'm uitzet bij een winkel, mijn sleutel eruit haal en uit de auto wil stappen. Gaat de toeter ineens onafgebroken aan. Ik gauw de sleutel in het contact en zet 'm in z'n contact, waarmee de toeter direct uit ging. Daarna start ie verder zonder probleem, alleen liep ie weer even in een verhoogd toerental.

Thuisgekomen, zelfde probleem. Heb de accu los gehaald en 'm gereset, maar geen effect.

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Heb zoiets ook gehad met een '97 XJ. Ik heb het vermoeden dat het claxon relais bleef "kleven" Eén claxon was kapot, en trok veel stroom over het relais, ik heb de kappotte afgekoppeld. Daarna geen last meer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zoiets ook gehad met een '97 XJ. Ik heb het vermoeden dat het claxon relais bleef "kleven" Eén claxon was kapot, en trok veel stroom over het relais, ik heb de kappotte afgekoppeld. Daarna geen last meer gehad.

Ik heb ze nu beide afgekoppeld en de motor loopt nu ook normaal, als dit al samenhing met het claxonprobleem.

Zal ze morgen weer een voor een aansluiten om te kijken of een van beide kapot is.

Bedankt voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een update:

Ik had beide claxons na het laatste bericht losgekoppeld en daarmee bleef mijn XJ natuurlijk rustig.

Vandaag heb ik de contacten van beide claxons schoongemaakt en aangesloten. Het probleem deed zich nu niet meer voor. Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost, anders horen jullie het zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...