Spring naar bijdragen

Een Camper Gekocht, Wat Nu Met De Jeep?


Patjo
 Share

Recommended Posts

Vandaag een enorme kans met beide handen aangegrepen....

Een personenbusje van mijn werkgever (brandweer) was over en ik kon een bod doen. Jullie snappen het al. Ik heb een mooie Mercedes bus 208D gekocht vandaag :rolleyes:

De komende wintermaanden ga ik hem laten voorzien van een andere kleur (die rode kleur met brandweer-striping is niet echt camper-achtig haha) en ombouwen tot camper. Ik hoop medio mei helemaal klaar te zijn.

Tja en om dan een camper én een Jeep voor de deur te hebben staan lijkt mij ook iets teveel van het goede. Maar om de Grand Cherokee WJ dan zomaar te verkopen is ook eeuwig zonde!! Hij heeft net een D-beurt (ja de grootste en duurste) gehad, 4 nieuwe banden, 4 nieuwe schokbrekers en ga zo maar even door. De Jeep is helemaal in topconditie en het is dus eigenlijk zonde om hem straks op te moeten gaan ruimen.....

Wat nu?? Die Camper is straks voordelig in de belasting en rijdt op Diesel.... Erg aantrekkelijk om als dagelijks vervoermiddel te gaan gebruiken natuurlijk. Maar de Jeep is ook helemaal naar mijn zin nu...

Kweet ut ech nie.....

Hellup :lol:

post-4408-0-84978900-1288647476_thumb.jp

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan elke dag met je camper op pad? Als het nou voor vakantie is zeg ik ja maar om er zo elke dag mee te moeten rijden zou ik er voor bedanken en lekker met de Jeep blijven rijden.

En je zegt het zelf al hij is straks goedkoop in de belasting en je rijd diesel dus ik zeg lekker de Jeep houden en je camper gebruiken waar hij voor gaat dienen .. vakantie dus.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was zelfs een D beurt... Gedaan bij Jeebees in Tilburg

Zie: Grand Cherokee D-Beurt

We hebben al twee auto's en die bus/camper komt er nog bij.... vandaar mijn twijfel....

We zien wel, voorlopig eerst ff bouwen en klussen maar...

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

....... Die Camper is straks voordelig in de belasting en rijdt op Diesel.... Erg aantrekkelijk om als dagelijks vervoermiddel te gaan gebruiken natuurlijk. .....

Hoe zit dat ook alweer met een campeer kenteken en er dagelijks mee rijden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet hoe het precies zit, vandaar mij vraag.

Vroeguh, mocht je er toch maar een aantal maanden per jaar mee rijden ?

Nope, als je bus eenmaal is "omgekeurd" naar Camper betaal je het kwarttarief aan belasting maar mag je er wel het hele jaar mee rijden :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet hoe het precies zit, vandaar mij vraag.

Vroeguh, mocht je er toch maar een aantal maanden per jaar mee rijden ?

Ja, maar da's wel heeeel vroegûh. Toen had je een 60-dagenkaart. Betaalde je vooraf voor 60 dagen wegenbelasting, moest je per dag voor vertrek aftekenen en als de kaart vol was was het feest over. Hoort een Citroën HY bij.

Truste, opa.

:lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin het flauwe vermoeden te krijgen dat dit forum niet de juiste plek is voor mijn gestelde vraag........

:D:lol::rolleyes:

Ik ga eerst ff flink zagen/timmeren/boren/verven/lijmen komende winter en zie wel wa'k ga doen dan!!

Bedankt voor jullie "eerlijke en bemoedigende" toespraken en antwoorden in ieder geval :P

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...