Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo,

Het moet weer geld kosten, want ik ben aan 4 nieuwe banden toe.

Aangezien rubber tegenwoordig ook vrij duur is probeer ik 4 gebruikte banden te kopen (komen onder schade auto's vandaan en zijn bijna nog nieuw- 4st voor 120 euro)

De maat die ik nu om mijn GC heb is 225-70-16, maar de maat die ik kan krijgen is 235-65-16. Met de tire calculater heb ik uitgerekend dat de afwijking op de teller maar 1,3 % is (teveel). Dit zal geen problemen op leveren.

Ik vraag mij af of deze band niet te breed is voor de velg en of het ook effect heeft op de wegligging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht geen problemen met je velg. Volgens mij zijn er verder ook geen problemen te verwachten hoor. Controleer de banden wel goed op schade's, je weet nooit of zo'n schadeauto in z'n "doodstrijd" nog een stoeprand oid heeft geraakt en er schade aan de banden is ontstaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kan deze maat probleemloos op jouw velgen worden gemonteerd.

(met een 65-serie is er, in vergelijking met de originele 70 of 75-serie band, wat minder veercomfort, maar daar koopt men in het algemeen geen Jeep voor, maar dit terzijde)

Als de banden oké zijn, kan je inderdaad voor dit bedrag nauwelijks een bok schieten...

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zitten er inmiddels op en het rijdt perfect.

Ik heb het gevoel dat de weggligging zelf beter geworden is.

Kan ook bijna niet anders want de oude hadden nog minder dan een 1/2 mm profiel.

Ook aan comfort is het er niet slechter op geworden.

Ik heb ook het gevoel dat mijn ZJ nu minder "schommelt". Dit komt denk omdat de band wat platter is.

Lijkt nog mooier ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...