Spring naar bijdragen

lokatie sensor snelheidsmeter/km-teller


martsan
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Sinds een paar weken doet mijn snelheidsmeter/km-teller van mijn 1998 jeep cherokee (XJ) niet meer precies wat ze moeten doen. Soms doen ze het wel, soms doen ze het niet en soms geeft hij verkeerde snelheid aan (vergeleken met gps).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de lokatie van de snelheids sensors om te zien of daar iets mis mee is maar heb geen idee waar die zich bevinden.

Kan iemand mij in de juiste richting sturen om te zoeken? Of eventuele andere tips voor dit euvel zijn natuurlijk ook welkom :-)

Alvast bedankt.

Groetjes,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit hem is (als het goed is er een plaatje toegevoegd) dan heb ik hem gevonden. Ik heb het stekkertje eraf gehad en maar weer teruggeprikt (zag er volgens mij goed uit). Vanochtend op weg naar werk en de snelheidsmeter werkte, probleem opgelost (dacht ik), maar halverwege stopte hij er weer mee en even later deed hij het weer wel maar ging hij maar tot 80 (en ik reed toch echt harder).

Kan ik die sensor er straffeloos afschroeven om hem te (laten) testen ? Of zijn er nog andere opties om te achterhalen wat het probleem is?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Martin

post-1625-12873038296781_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep, dat is m...... Je kan m er even uithalen om te zien of de tandwieltjes in goede staat zijn enz. Veel meer kan je aan de "speed sensor" niet doen. Wel even de bedrading volgen en controleren op draadbreuk. Tegen de "fire wal", bij de peilstok van de automaat zit nog een stekker in hetzelde cirquit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een kleine update over de snelheidsmeter.

Ivm keuring bij de garage geweest en daar een nieuwe sensor er op laten zetten, dit was niet de oplossing :-( spanning doorgemeten welke volgens de garage ook goed was.

Over 2 weken weer terug ivm vervangen keerring en dan gaan ze de signaaldraad naar dashboard nakijken/meten ? Tot die tijd doet hij het soms wel en soms niet. Het lijkt erop dat met het koudere weer de kans het grootst is dat hij het doet.

Het koudere weer schijnt overigens ook te werken voor 1 van de injectors die niet altijd goed werkt.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...