Spring naar bijdragen

martsan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

martsan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hij is weg, advertentie mag dicht of verwijderd worden
  2. Ok, wie neemt hem mee voor 2500 euro (of een redelijk bod). ? Staat inmiddels bij de garage ivm aircopomp issue. Groetjes, Martin
  3. Ook niemand met een goed bod ? Ik sta open voor suggesties :-) Groetjes, Martin
  4. In prijs verlaagd naar 3500 euries. Groetjes, Martin
  5. Hij mag weg, volgend jaar met OV naar werk en kom er nu niet aan toe om hem degelijk te onderhouden. (camper verbouwing heeft voorrang ;-) ) Jeep Cherokee 4.0 aut. G3 installatie (achterin 100 ltr, daar heb je wat aan) km: 213500 APK tot 24-11-2011 nieuwe trekhaak achterbumper begint roestplekjes te vertonen. recentelijk vervangen/vernieuwd oa: -speedsensor -keerring -remvoeringsset -verdamper -koppakkingset / koprevisie -waterpomp -bougiekabelset Hij rijdt me elke dag met een goed gevoel naar mijn werk en terug (80 km) maar hij heeft ook zijn eigenaardigheden waar ik niet aan toe kom. - Het parttime lampje brandt of knippert regelmatig, maar hij staat niet in 4wd. Vermoed ergens een slecht kontakt. - Bij aankomen stoplicht en hij bijna uitgerold is en je remt zachtjes, lijkt het of de abs pomp in werking gaat, trap je iets harder op de rem stopt hij weer. Geen idee hoe dit op te lossen. - Ik heb het idee dat hij tijdens rijden op lpg ook benzine verbruikt, ook hier weet ik niet hoe dat te controleren en op te lossen. - Als de motor warm is of de zon heeft er heel de dag op gestaan, start/draait hij op benzine maar op 5 cilinders ipv 6. Vorig jaar dacht ik de oplossing te hebben door de injectors te vervangen maar dat was helaas niet de oplossing. Bij de garage hebben ze toen van 1 van de injectors een draad vervangen waarvan ze zeiden dat deze stuk was. Dit leek een tijdje te helpen maar het issue is inmiddels weer terug, zodra hij overspringt op gas is er niets aan de hand. Al met al een heel verhaal, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. vraagprijs: € 4000,- Groetjes, Martin
  6. motorstoringslampje is nooit gaan branden, hij deed het ook niet altijd slecht. meestal als ik er even mee gereden had begon hij slecht te lopen en zelfs dan ging het lampje niet branden. Nadat ik de connector los had gehad van de injector ging het lampje wel branden. Ik kan die codes niet uitlezen (tenminste, ik weet niet hoe). Bij de garage kwam hij ook niet naar boven bij het uitlezen, daar hebben ze met veel doormeten de storing gevonden en een nieuwe draad getrokken. Maar ik verwacht ook dat de komende tijd andere injectors gaan tegensputteren.
  7. Hij is weer terug van de garage, het heeft even geduurd maar uiteindelijk bleek er een draadbreuk te zitten in de bedrading van de 3e injector. Deze hebben ze opnieuw getrokken en hij loopt weer prima op benzine nu :-) Ik had de injectors dus niet hoeven vervangen achteraf gezien. Maar goed, heb ik dat ook eens gedaan ;-) Martin
  8. Het volgende probleem doet zich (al een heel tijdje) voor bij mijn cherokee uit 1998 (4.0 , 6 cil.) Hij start altijd eerst op benzine en na een minuut of 3 schakelt hij over naar lpg, dat is ook de reden waarom ik het niet echt verder heb uitgezocht. Zodra hij een tijdje gelopen heeft en ik wil hem weer starten (en dat doet hij dus eerst op benzine) loopt hij niet lekker, alsof er 1 cilinder niet mee doet. Nu heb ik laatst tijdens stationair (rot) lopen alle connectors van de injectors 1 voor 1 gehaald (had ik hier op het forum ergens gelezen ) en kwam er achter dat injector 3 de boosdoener was. Om een nog langer verhaal kort te maken, ik heb afgelopen weekend de 6 injectors vervangen en dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Niet dus, hij doet nog steeds hetzelfde. Ik weet even niet meer waar ik naar moet kijken. Hij gaat maandag weer naar de garage voor wat anders, maar hoe minder zij moeten onderzoeken hoe goedkoper het wordt voor mij (kost al genoeg die jeep). Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen? Volgens mij blijft er sensors (maar welke) en/of stroom over? Martin
  9. Een kleine update over de snelheidsmeter. Ivm keuring bij de garage geweest en daar een nieuwe sensor er op laten zetten, dit was niet de oplossing :-( spanning doorgemeten welke volgens de garage ook goed was. Over 2 weken weer terug ivm vervangen keerring en dan gaan ze de signaaldraad naar dashboard nakijken/meten ? Tot die tijd doet hij het soms wel en soms niet. Het lijkt erop dat met het koudere weer de kans het grootst is dat hij het doet. Het koudere weer schijnt overigens ook te werken voor 1 van de injectors die niet altijd goed werkt. Martin
  10. Als dit hem is (als het goed is er een plaatje toegevoegd) dan heb ik hem gevonden. Ik heb het stekkertje eraf gehad en maar weer teruggeprikt (zag er volgens mij goed uit). Vanochtend op weg naar werk en de snelheidsmeter werkte, probleem opgelost (dacht ik), maar halverwege stopte hij er weer mee en even later deed hij het weer wel maar ging hij maar tot 80 (en ik reed toch echt harder). Kan ik die sensor er straffeloos afschroeven om hem te (laten) testen ? Of zijn er nog andere opties om te achterhalen wat het probleem is? Alvast bedankt. Groetjes, Martin
  11. Goedemiddag, Sinds een paar weken doet mijn snelheidsmeter/km-teller van mijn 1998 jeep cherokee (XJ) niet meer precies wat ze moeten doen. Soms doen ze het wel, soms doen ze het niet en soms geeft hij verkeerde snelheid aan (vergeleken met gps). Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de lokatie van de snelheids sensors om te zien of daar iets mis mee is maar heb geen idee waar die zich bevinden. Kan iemand mij in de juiste richting sturen om te zoeken? Of eventuele andere tips voor dit euvel zijn natuurlijk ook welkom :-) Alvast bedankt. Groetjes, Martin
  12. martsan

    Even Voorstellen..

    Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Martin uit Sliedrecht en ben sinds kort de trotse bezitter van een cherokee 4.0 uit 98 (Ik heb ergens in het forum gelezen dat dat een XJ is) Van sleutelen heb ik geen kaas gegeten, maar als ik dit forum doorlees krijg ik er wel zin in, ik heb dan ook maar vast het boek "Jeep Cherokee 1984 Thru 2001" besteld om bij 'eventuele' problemen eerst zelf op onderzoek te gaan. Zodra ik een foto heb en weet hoe ik die hierop krijg zal ik hem plaatsen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...