Spring naar bijdragen

banden maat + type velg voor keuring


Cyril_cj5
 Share

Recommended Posts

Jeepers,...

langzamerhand gaat het wat worden, vandaag met de jeep sinds een jaar of 6 voor het eerst op eigen kracht naar buiten gereden...(milestone bereikt haha)

nu begint het langzaam weer te kriebelen en moet ik de jeep gaan preppen voor een rdw keuring....

nu mijn vraag, er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem en misschien hebben zij een oplossing:

Ik heb brede assen op mijn CJ en technisch gezien steken mijn wielen te ver uit. niet alleen buiten het koestwerk maar ook voldoe ik niet aan de maat van 40 cm vanaf het buitenste punt van de wagen (spiegels niet meegerekend) tot an de buitenkant van de lampen. de laastte keer heb ik originele CJ velgen gebruikt met standaard banden en kwam ik op 42 cm en heb ik losse lampen moeten plaatsen... dit wil ik eigenlijk niet doen en wil ik gewoon een set velgen hebben liggen die passen voor de 3 cm buiten de spatbord verbreders en die de maat van 40 cm halen.

Heeft iemand dit al eens uitgemeten? of heeft iemand bijvoorbeeld al een maat velg die aan beide eisen voldoet en weet waar ze origineel vanaf komen....

Laat ik het maar zo eens een keer proberen vooraleer ik aan de slag ga om zelf iets uit te zoeken....

Thansk voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 40 cm regeling is vervangen door Artikel 5.5.61. Daarinstaat dat verlichting en reflectoren maximaal 50cm vanaf het breedste punt van het voertuig naar binnen mag zitten.

De 3 cm regeling voor de banden is niet veranderd. De meeste velgen zowel staal als alu vallen meer naar buiten dan naar binnen.

Eerst moet je nagaan wat voor backspace je huidige velgen hebben en hoe ver je banden met velgen buiten je spatborden vallen. Let wel op dat als je velgen neemt die meer naar binnen vallen dat ze problemen kunnen gaan geven bij het sturen omdat ze ergens tegenaan komen zoals bijvoorbeeld je stuurstang of bladveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...