Spring naar bijdragen

Klasse III Alarm Jeep Grand Cherokee?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Net in het bezit v.e. JGC Ltd. 3.1 TD uit 2002.:P

Moet natuurlijk verzekerd worden .........

Welnu, krijg ik bericht v.d. verzekering dat mijn Jeep niet beschikt over een Klasse III ALarm systeem - althans voor zover zij kunnen nagaan - en of ik op enigerlei wijze kan aantonen ( lees: bewijzen) dat deze Jeep uitgerust is met dit type/klasse Alarm.

Quote: '..uit controle bij het SCM blijkt dat de auto niet beschikt over een door de VbV goedgekeurd beveiligingssysteem .......")

Nog verder, of ik documentatie/stukken kan overleggen van het eventueel aanwezige alarm dat derhalve fabrieksaf is gemonteerd........

Zolang ik dit niet kan aantonen/bewijzen, zal de schade door eventuele diefstal niet worden gedekt. :lol:

Mijn vraag is " hoe kom ik er achter wat voor een type alarm systeem er in mijn Jeep Gran Cherokee 3.1 TD Ltd. zit", danwel, aan de nodige 'bewijsstukken' hiervoor......:P

Of is het simpel een kwestie van een dealer opbellen.:lol:

Graag jullie reakties/ervaringen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel alarmsystemen die in 2002 nog een SCM-Certificaat kregen, vallen nu buiten de boot.

In mijn GC WJ zit een Gemini alarmsysteem en tot 2006 kon het SCM certificaat jaarlijks verlengd worden.

Echter in 2006 scherpte de SCM de eisen aan en vanaf dat moment voldeed het alarm niet meer aan de eisen om jaarlijks het SCM certificaat te kunnen verlengen. (als je geen geldig SCM certificaat hebt op het mometn van diefstal zal de verzekering ook niet uitbetalen, dit vergeten een hoop mensen.)

Voor mijn motorfiets laat ik dus elk jaar bij de beurt ook het alarm testen en het SCM-Certificaat verlengen. Kost niets en kan je een hoop ellende besparen. Maar daar heb jij nu niets aan momenteel.

Ga naar de website van het SCM http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&desc=Controleer_certificaat en toets je kenteken in, je kunt dan meteen zien of je een goedgekeurd alarm hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Patrick, ik had al een e-mail naar SCM gestuurd, ze hebben me daarop terugbericht, en verzocht, of ik vandaag telefonisch contact met ze kan opnemen.

Heb tevens verzocht om v.d. vorige eigenaar enig soort van bewijs danwel certificaat over het beveiligingssysteem te krijgen, zonder succes .......

Wellicht een certificering via een erkend beveiligings-inbouwfirma, of een verklaring van Chrysler Jeep Nederland........

Anders wordt het een nieuw beveiligings system klasse in laten bouwen, kost zo een Euro of 600,-

Wordt vervolgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanmorgen contact gehad met SCM, die wisten mij te melden dat alleen Jeeps vanaf 2006, voorzien zijn v.e. door SCM goedgekeurd beveiligingssysteem. De voorgaande Jeeps worden individueel beoordeeld.

In mijn geval moet ik hiervoor naar een door de SCM goedgekeurd en

gecertificeerde Alarmboer, die mijn 'zaakje' gaat controleren, en naar wens of noodzaak aanpast, conform de eisen van de SCM.

is het niet Prachtig !:P

Iemand wellicht nog een Alarmklasse 3 certificaat voor zijn Jeep liggen die, die voor mij kan 'inscannen', zodat ik die naar eigen inzicht kan aanpassen ? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2002 bestaal al niet meer, maar is nog steeds goed als ik de site van SCM moet geloven :P

Bedoel je dat de auto niet meer rondrijdt, of dat het type alarm niet meer bestaat?

Als het eerste het geval is, de SCM kijkt niet of je auto nog bestaat, maar alleen of er op dat kenteken destijds een goedgekeurd alarm is afgeven wat nu nog steeds aan de (strengere) eisen voldoet.

Als het tweede het geval is, is dat alarm waarschijnlijk uit de collectie maar voldoet het nog steeds aan de huidige eisen.

Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoe zit dat dan met een WG 2004 in Duitsland geleverd.

In 2006 geimporteerd, zit alarm in af fabriek.

Het standaard alarm systeem van de modellen voor 2006 zijn GEEN klasse III alarm en deze worden dus niet goed gekeurd voor een diefstal verzekering.

Maar ook de systemen van na 2006 dienen jaarlijks gekeurd te worden.

Een alarm keuring is net als de keuring van de auto 1 jaar geldig.

Laat je deze keuring niet uitvoeren en wordt de auto gestolen geef je de verzekeringsmaatschapij een prima excuus om NIET tot uitbetalen van de schade over te gaan.

Quote vincent123 :Iemand wellicht nog een Alarmklasse 3 certificaat voor zijn Jeep liggen die, die voor mij kan 'inscannen', zodat ik die naar eigen inzicht kan aanpassen ?

Het certificaat op zichzelf is niet voldoende bewijs dat er een goedgekeurd klasse III alarm in de auto aanwezig was.

Het belangrijkste is dat de alarmboer die de jaarlijkse keuring uitvoerd alle gegevens van de auto en de datum van keuring aanmeld bij SCM

Pas als bij SCM een keuring niet ouder dan een jaar voor de auto met dat kenteken staat geregisteerd ben je voldoende ingedekt om een geldige diefstal verzekering te hebben

Heb je een diefstal verzekering op je auto en dit is niet geregeld betaal je een hoop premie voor niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...