Spring naar bijdragen

skdplate cj7 / cj8


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik heb onlangs een skidplate van een cj7 gekocht. Ik dacht die gaat vast ook passen op mijn cj8 daar het frame van een cj8 net zo breed is als van een cj7. Vandaag geprobeerd de skidplate te monteren maar gek genoeg is deze smaller als de bevestigingspunten die ik op mijn cj8 frame heb zitten.

Kan iemand mij vertellen of er verschillen zijn in de types skidplates van een cj7? Ik kan gewoon niet bevatten dat deze skidplate van de cj7 niet past op mijn cj8.

Hoop dat iemand mij wat info kan verschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een skidplate van een cj7 gekocht. Ik dacht die gaat vast ook passen op mijn cj8 daar het frame van een cj8 net zo breed is als van een cj7. Vandaag geprobeerd de skidplate te monteren maar gek genoeg is deze smaller als de bevestigingspunten die ik op mijn cj8 frame heb zitten.

Kan iemand mij vertellen of er verschillen zijn in de types skidplates van een cj7? Ik kan gewoon niet bevatten dat deze skidplate van de cj7 niet past op mijn cj8.

Hoop dat iemand mij wat info kan verschaffen.

kun je de slotbout gaten niet wat langer maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

Er zijn idd verschillende en dat ligt aan welke schakelbak of automaat eronder zit en welke tussenbak.

Die van een schakelbak zijn korter omdat de bakken korter zijn als een automaat

Er zit wel 20 cm verschil in naar voren of naar achteren.

Als de bak wel past maar de gaten niet maak je toch nieuwe gaten in je chassis of de skidplate !!!

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

Het vreemde is juist dat mijn skidplate die ik hier heb liggen smaller is als het frame van mijn cj8. het scheelt een kleine 5 cm. Met het aanpassen van de gaten in mijn frame ga ik het niet redden. Ik zit er zelf aan te denken om mijn skidplate aan te passen. Dus de buitenste delen bewaren en er zelf een nieuwe plaat tussen te lassen die wel lang genoeg is. Anders weet ik het even niet om die 5 cm te overbruggen. Ik kan dan gelijk de skidplate zo maken dat het een passend verhaal wordt.

Groeten Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

Dan snap ik gelijk wara het verschil in zit. Het verder naar voren verplaatsen van de skidplate is geen optie. Door het bigblock , th400 en de adapter zit hij ver naar achteren en moet ik gebruik maken van de oude punten. Ik ga du de quadratrac skidplate gebruiken.

Bedankt voor je hulp!

Gr Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...