Spring naar bijdragen

Fluitende Wrangler


Recommended Posts

Beste mensen,

ik heb een Wrangler YJ van 1988, 4,2 6 cyl. en nu doet zich het volgende probleem voor. Wanneer de motor na een korte rit warm is ontstaat er een hevige fluittoon die de trommelvliezen doet scheuren. Mensen kijken niet alleen om vanwege de Jeep, maar ook vanwege de enorme herrie. Bij gas terug nemen verdwijnt dit gefluit, maar bij gas geven komt het in alle hevigheid terug. Ook bij stationair draaien houdt de herrie aan en zelfs zo erg dat het moeilijk is na te gaan waar dit precies vandaan komt. Mijn vermoeden gaat richting carburatie (Weber). Wie herkent dit probleem en kan een oplossing geven?

Bedankt en groet,

Hans Ronteltap

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zo´n irritante fluit gehad onder de motorkap met dezelfde kenmerken en na enig speurwerk en luisterend met een stetascoop (waarschijnlijk verkeerd geschreven maar je snapt hem wel) bleek dat het de spanrol te zijn van mijn snaar.

In de spanrol zit een lagertje geperst wat dus gaar was,na het vervangen van het lagertje was het gefluit over.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bij mij zaten die bouten ook los en heb ze stevig aangedraaid. Helaas was dit niet de oplossing van het probleem, want mijn Jeep bleef fluiten. Misschien dat een pakking lek is. Hoorde laatst dat het probleem ook in de visco-koppeling kan liggen door verkeerde of te weinig olie. Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zaten die bouten ook los en heb ze stevig aangedraaid. Helaas was dit niet de oplossing van het probleem, want mijn Jeep bleef fluiten. Misschien dat een pakking lek is. Hoorde laatst dat het probleem ook in de visco-koppeling kan liggen door verkeerde of te weinig olie. Wie heeft hier ervaring mee?

Bij mij was het dus zo dat de visco zo zwaar draaide dat die het lager van de spanrol kapot had getrokken.

Ik heb dus ook de visco vervangen en het lager en het gefluit was weg. Je moet maar eens luisteren met een stetascoop (waarschijnlijk weer verkeerd geschreven) en dan kun je precies de locatie vinden,ik vond het ook een raar idee maar we vonden het wel zo.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...