Hans Ronteltap Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 Beste mensen, ik heb een Wrangler YJ van 1988, 4,2 6 cyl. en nu doet zich het volgende probleem voor. Wanneer de motor na een korte rit warm is ontstaat er een hevige fluittoon die de trommelvliezen doet scheuren. Mensen kijken niet alleen om vanwege de Jeep, maar ook vanwege de enorme herrie. Bij gas terug nemen verdwijnt dit gefluit, maar bij gas geven komt het in alle hevigheid terug. Ook bij stationair draaien houdt de herrie aan en zelfs zo erg dat het moeilijk is na te gaan waar dit precies vandaan komt. Mijn vermoeden gaat richting carburatie (Weber). Wie herkent dit probleem en kan een oplossing geven? Bedankt en groet, Hans Ronteltap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 had hier ook een Weber..waaronder 3 'blokken'(weet ff niet hoe die dingen heten)zitten.. bij mij zaten de bouten vh onderste 'blok' los,de pakking floot als een vloetje tussen de lippen:whistle:. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst August 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2010 Ik heb ook zo´n irritante fluit gehad onder de motorkap met dezelfde kenmerken en na enig speurwerk en luisterend met een stetascoop (waarschijnlijk verkeerd geschreven maar je snapt hem wel) bleek dat het de spanrol te zijn van mijn snaar. In de spanrol zit een lagertje geperst wat dus gaar was,na het vervangen van het lagertje was het gefluit over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hans Ronteltap Geplaatst September 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 Bij mij zaten die bouten ook los en heb ze stevig aangedraaid. Helaas was dit niet de oplossing van het probleem, want mijn Jeep bleef fluiten. Misschien dat een pakking lek is. Hoorde laatst dat het probleem ook in de visco-koppeling kan liggen door verkeerde of te weinig olie. Wie heeft hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 gas wat lager zetten;) of fluitketel fluit van je uitlaat halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 Bij mij zaten die bouten ook los en heb ze stevig aangedraaid. Helaas was dit niet de oplossing van het probleem, want mijn Jeep bleef fluiten. Misschien dat een pakking lek is. Hoorde laatst dat het probleem ook in de visco-koppeling kan liggen door verkeerde of te weinig olie. Wie heeft hier ervaring mee? Bij mij was het dus zo dat de visco zo zwaar draaide dat die het lager van de spanrol kapot had getrokken. Ik heb dus ook de visco vervangen en het lager en het gefluit was weg. Je moet maar eens luisteren met een stetascoop (waarschijnlijk weer verkeerd geschreven) en dan kun je precies de locatie vinden,ik vond het ook een raar idee maar we vonden het wel zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 Ik verwacht dat hij valse lucht trekt bij de carb zoals al eerder geopperd is. Ik zou de pakking vervangen en dan nog eens kijken. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.