Spring naar bijdragen

Zakkende oliedruk


Kakulu
 Share

Recommended Posts

Beste jeepers,

ik weet dat dit onderwerp in een of andere vorm al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb toch een aantal vragen.

Wat is een normale temperatuur van een warmgedraaide XJ? Als ik normaal op de snelweg rijd, komt hij niet boven de 40 gr. Maar bij file rijden en langzaam stadsverkeer kan hij tot boven de 100 gr. komen (waarna wel netjes de fan aanslaat en de temp weer een beetje tempert).

Hiermee samenhangend (denk ik) zie ik bij een hogere temperatuur ook de oliedruk dalen, tot het streepje tussen de 0 en de 3 in. Moet ik me hierover zorgen maken?

Ik vind mijn Jeep ook niet mooi stationair lopen en heb het idee dat e.e.a. met elkaar samenhangt.

Nu alvast bedankt voor de verheldering die jullie me wellicht kunnen verschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Apr 1 2005, 14:30

Heb je nog wat info over de motor?

<div align="right">

Ik heb een XJ ltd. uit 93 met een 4ltr. 6 cyl.

helpt dat?

Overigens heb ik kort geleden de bopugiekabels en en de verdeelkap en rotor e.d. vervangen, daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Hij rijdt trouwens op LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van je temperatuur klinkt als het niet functioneren van je thermostaat.

Wat ook zou kunnen is lucht in je koelsysteem,waardoor je geen goede circulatie hebt.

Over de oliedruk; ja hij is een beetje laag maar ik zou me hier niet te gek veel zorgen maken.Wat je wel kan doen is een toevoeging erbij gooien die je smeersysteem reinigt,grote kans dat je daarna wat meer druk gaat krijgen.Maar de meter waar jij naar zit te kijken is geen geijkte meter dus er kan genoeg afwijking in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...