Spring naar bijdragen

4wd inschakelen en 4wd problemen


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Hey allen,

Ik heb een Cherokee XJ 4.0 aut uit 1989 en heb 2 vragen mbt de 4wd:

1)

Wat is de juiste procedure om 4wd in te schakelen?

Dus moet de automaat in 'P' staan of juist niet, moet je sowieso stilstaan om 4wd in te schakelen, of kan dat ook gewoon tijdens het rijden, etc.

2)

Bij mij werkt 4wd niet, dat wist ik overigens toen ik hem kocht.

Laatst met veel pijn en moeite de kleine handel in 4wd stand gekregen om het tegen beter weten in toch te proberen..., maar het leek wel of de voorwielen blokkeerden...

Met gas geven rolde de auto maar erg langzaam vooruit en achterwielen begonnen zelfs te slippen.

Met nog meer pijn en moeite hem gelukkig weer in 2wd gekregen... :bye1:

Ben benieuwd wat er nou kapot is.

Iemand een idee waar ik het eerste naar kan kijken?

De auto is (echt) van een oudere dame geweest en heeft in de 21 jaar dat hij bestaat nooit (of in ieder geval de laatste 15 jaar niet) meer in 4wd gestaan.

Ik hoor het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ uit 1989? Denk het niet.....:bye1:

Ik weet niet welke tussenbak je hebt, maar in het algemeen kan schakelen naar 4WD hoog gebeuren met matige snelheid, en naar 4WD laag gaat de versnellingsbak tijdens het stapvoetsrijden in Neutraal, daarna kan er ingelegd worden. Als de bak in P staat krijg je hooguit het geluid van tanden borstelen en kun je hem wel met geweld in die stand zetten, maar inschakelen gaat echt niet. Staat er niet iets op de binnenkant van je zonneklep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de reacties!

Iemand hier nog een antwoord op?

Bij mij werkt 4wd niet, dat wist ik overigens toen ik hem kocht.

Laatst met veel pijn en moeite de kleine handel in 4wd stand gekregen om het tegen beter weten in toch te proberen..., maar het leek wel of de voorwielen blokkeerden...

Met gas geven rolde de auto maar erg langzaam vooruit en achterwielen begonnen zelfs te slippen.

Met nog meer pijn en moeite hem gelukkig weer in 2wd gekregen... :whistle:

Ben benieuwd wat er nou kapot is.

Iemand een idee waar ik het eerste naar kan kijken?

De auto is (echt) van een oudere dame geweest en heeft in de 21 jaar dat hij bestaat nooit (of in ieder geval de laatste 15 jaar niet) meer in 4wd gestaan.

Ik hoor het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...