callan Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 dag allemaal, Ik heb een probleem met mijn brandstofmeter, danwel de vlotter. Hij is altijd vol! ook als het contact uit is. als ik het metertje met de hand terug duw en dan op contact zet loopt ie weer naar vol. Probleem zit volgens mij bij de vlotter. Wat kan ik doen zonder dat de hele tank er onderuit moet of dat ik een gat moet maken om bij de vlotter te kunnen??? en ligt het wel aan de vlotter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 volgens mij als de spanning der af is zou de meter gewoon moeten zakken.. als dit niet gebeurd verdenk ik toch eerder je meter dan je vlotter... en bij de vlotter is alleen te komen als de tank der onderuit is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Ik weet het niet meer zeker en ga het ook niet opzoeken.. ..maar het heeft te maken met de contacten van de meter of de vlotter. Draadjes/stekker omgewisseld, iets in die zin. Kijk er ff een FSM op na, staat er vast wel in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 Hee Callan Ergens in dit forum wordt vermeldt dat na een bepaalde jaargang de benzinemeters van de YJ altijd stroom heeft, dus altijd een uitslag geeft op het klokje in het dashboard; ook als de sleutel eruit is. Die ervaring heb ik zelf ook, met een YJ uit '95. Afgezien daarvan stond mijn meter de eerste tijd vast op "vol" en begon na een aantal ritten pas in beweging te komen, en dat doet-ie pas als ik zo'n 120 km. heb gereden na de tankbeurt. (wagen had een week of 8 stilgestaan voor de verkoop, is nooit goed voor een auto) Ik haal 1:9, dus dat zijn wel wat litertjes. Wat mogelijk scheelt: Ik voeg wat aceton toe aan de benzine. Er is een sullig klein kansje dat dat net wat scheelt in het weer gaan bewegen van de vlotter in de tank. Stug, want wat benzine niet oplost gaat meestal ook niet weg in aceton, maar je weet nooit... En anders... verbruik meten en je dagteller in de gaten houden. En een jerrycan achterin leggen. Of idd. de hele bende uit elkaar halen, ja, maar dan moet je wel eerste weten waar het probleem zit. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 als ik het contact aanzet gaat de meter helemaal naar recht,s en als ik het contact uit zet gaat de meter weer terug naar nul het gaat hier wel om een yj 2,5 ltr uit 1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.