Spring naar bijdragen

vlotter of meter?


callan
 Share

Recommended Posts

dag allemaal,

Ik heb een probleem met mijn brandstofmeter, danwel de vlotter.

Hij is altijd vol! ook als het contact uit is.

als ik het metertje met de hand terug duw en dan op contact zet loopt ie weer naar vol.

Probleem zit volgens mij bij de vlotter.

Wat kan ik doen zonder dat de hele tank er onderuit moet of dat ik een gat moet maken om bij de vlotter te kunnen???

en ligt het wel aan de vlotter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Callan

Ergens in dit forum wordt vermeldt dat na een bepaalde jaargang de benzinemeters van de YJ altijd stroom heeft, dus altijd een uitslag geeft op het klokje in het dashboard; ook als de sleutel eruit is. Die ervaring heb ik zelf ook, met een YJ uit '95.

Afgezien daarvan stond mijn meter de eerste tijd vast op "vol" en begon na een aantal ritten pas in beweging te komen, en dat doet-ie pas als ik zo'n 120 km. heb gereden na de tankbeurt. (wagen had een week of 8 stilgestaan voor de verkoop, is nooit goed voor een auto) Ik haal 1:9, dus dat zijn wel wat litertjes.

Wat mogelijk scheelt: Ik voeg wat aceton toe aan de benzine. Er is een sullig klein kansje dat dat net wat scheelt in het weer gaan bewegen van de vlotter in de tank. Stug, want wat benzine niet oplost gaat meestal ook niet weg in aceton, maar je weet nooit...

En anders... verbruik meten en je dagteller in de gaten houden. En een jerrycan achterin leggen. Of idd. de hele bende uit elkaar halen, ja, maar dan moet je wel eerste weten waar het probleem zit.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...