michel1972 Geplaatst August 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2010 Ik heb inmiddels de nieuwe motorsteunen voor geplaatst. Voor de automaat/tussenbak moet ik zelf een bodemplaat gaan fabriceren waarbij de automaat rust op de bodemplaat. Doordat ik zelf de bodemplaat ga maken kan ik de bodemvrijheid min of meer zelf bepalen. Ik wil het liefst zo min mogelijk tussenbak en automaat onder mijn chassis hebben uitkomen. Ik heb 2 foto's bij dit topic geplaatst om mijn vraag wat kracht bij te zetten. Op de foto kan je zien dat mijn motorblok schuin ligt maar mijn automaat staat nagenoeg kaarsrecht. Hierdoor steken de dana 300 en automaat wel redelijk wat onder het chassis uit. Als ik de dana 300 en automaat omhoog duw krijg ik meer bodemvrijheid. Op een gegeven moment staat mijn motorblok bijna helemaal recht maar staat de automaat weer wat schuin. Kan het kwaad als mijn motor recht staat maar mijn automaat wat schuin staat of is het juist belangrijker om de automaat recht te plaatsen en het motorblok wat schuin te plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Met een diepe pan voor de automaat zou het weinig uitmaken. Over het algemeen plaats je de motor zo dat het allemaal mooi past, carterpan vrij van de bestuuring, genoeg rukmte voor de headers en uitlaatpijpen, aandrijf assen hoek en positie goed, genoeg ruimte bij de radiateur etc. Je hangt de motor aan de Cheriie picker en dan de versnellingsnak in de positie zetten die er goed uitziet en dan bouw je van daar uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.