Spring naar bijdragen

positiebepaling motor / automaat


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik heb inmiddels de nieuwe motorsteunen voor geplaatst. Voor de automaat/tussenbak moet ik zelf een bodemplaat gaan fabriceren waarbij de automaat rust op de bodemplaat. Doordat ik zelf de bodemplaat ga maken kan ik de bodemvrijheid min of meer zelf bepalen.

Ik wil het liefst zo min mogelijk tussenbak en automaat onder mijn chassis hebben uitkomen.

Ik heb 2 foto's bij dit topic geplaatst om mijn vraag wat kracht bij te zetten.

Op de foto kan je zien dat mijn motorblok schuin ligt maar mijn automaat staat nagenoeg kaarsrecht. Hierdoor steken de dana 300 en automaat wel redelijk wat onder het chassis uit.

Als ik de dana 300 en automaat omhoog duw krijg ik meer bodemvrijheid. Op een gegeven moment staat mijn motorblok bijna helemaal recht maar staat de automaat weer wat schuin.

Kan het kwaad als mijn motor recht staat maar mijn automaat wat schuin staat of is het juist belangrijker om de automaat recht te plaatsen en het motorblok wat schuin te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een diepe pan voor de automaat zou het weinig uitmaken.

Over het algemeen plaats je de motor zo dat het allemaal mooi past, carterpan vrij van de bestuuring, genoeg rukmte voor de headers en uitlaatpijpen, aandrijf assen hoek en positie goed, genoeg ruimte bij de radiateur etc. Je hangt de motor aan de Cheriie picker en dan de versnellingsnak in de positie zetten die er goed uitziet en dan bouw je van daar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...