Spring naar bijdragen

Geen maximaal trekgewicht op kentekenbewijs


Patjo
 Share

Recommended Posts

Inmiddels 4 werkdagen verder, nog niets terug en ook op de website van de RDW bij voertuiggegevens nog steeds 0KG bij trekgewicht......

Ik ga er maar vanuit dat ze het druk hebben, al vertelde de dame in Den Bosch mij dat het in principe binnen 3 werkdagen geregeld zou zijn.....

Ach, ik wacht al zo lang dus die paar dagen maken dan ook niets meer uit!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En na 10 dagen nog steeds geen reaktie en ook op de RDW-Website nog steeds 0KG bij het gewicht.

Zojuist maar even gebeld naar Veendam en met een erg aardige dame gesproken die mij verzekerde dat het in behandeling is, maar meer dan dat kon ze me ook niet vertellen helaas.

Nog maar even een paar dagen wachten en hopen dat TNT het kentekenbewijs niet kwijtraakt als het (uiteindelijk) naar me teruggestuurd wordt.

Tot zover dit bericht, geen nieuws of veranderingen dus tot op heden!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In behandeling kan evenzogoed betekenen dat hij vandaag al in je brievenbus ligt,tot die tijd wachten we gewoon met je mee :lol:

Nou Beagle..... Ik keek zojuist nog even op de website van de RDW bij mijn kentekengegevens en JAAAAAAAAAAAAAA ze staan erop HOERAAA HOERAAA HOERAAA. :)

Weliswaar geen 3500kg maar "slechts" 2270kg. Maar ook dat is meer dan genoeg om mijn caravan legaal te kunnen/mogen trekken!! :D

Nu alleen de papieren zelf nog even terugkrijgen per post!!!

Falderieeeee Falderaaaaaaa :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Beagle..... Ik keek zojuist nog even op de website van de RDW bij mijn kentekengegevens en JAAAAAAAAAAAAAA ze staan erop HOERAAA HOERAAA HOERAAA. :D

Weliswaar geen 3500kg maar "slechts" 2270kg. Maar ook dat is meer dan genoeg om mijn caravan legaal te kunnen/mogen trekken!! :)

Nu alleen de papieren zelf nog even terugkrijgen per post!!!

Falderieeeee Falderaaaaaaa :)

:worshippy:GEFELICITEERD,fijn dat het eindelijk rond is.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat op het specificatieblad wat ik gekregen heb van Jeep USA trekgewicht stond van 5000Lb. (=2270kg).

Ik vond dat ook raar omdat als je bij bijvoorbeeld autoweek.nl de specificaties opvraagd dmv je kenteken daar ook 3500kg staat...

Maar ja, dit is al voldoende hoor. Mijn caravan weegt beladen max 1650kg dus no problem verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op http://www.wjjeeps.com/trailer.htm#DATA kijk zie ik het ook staan. De 4.0L 5000Lb, de 4.7 V8 6500Lb. Dus inderdaad het zit hem in de motorinhoud

WJ Towing Data

Engine Transmission Maximum Loaded Trailer Weight

4.0L Power Tech I-6 4-speed automatic 5,000 lb

4.7L Power Tech V8 5-speed automatic 6,500 lb

High-Output 4.7L Power Tech V8 5-speed automatic 6,500 lb

.

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan, hoeft niet.

Er zijn wranglers die hetzelfde zijn, met verschillende trekgewichten.

De wegen van de RDW zijn.....:wub:

Owkey, maar zoals je onderaan in mijn vorige bericht kunt zien geldt dat dus niet voor de GC. Daar staat duidelijk 5000lb bij de 4.0 en 6500lb bij de 4.7. En deze gegevens komen van Jeep en niet van de RDW :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RDW is nu uitgegaan van jouw gegevens.

Normaal gesproken heeft een auto in NL een typegoedkeuring.

Er wordt dus 1 auto gekeurd, de rest die dan verkocht wordt hoeft dan dus geen keuring. Na iedere wijziging van een model, moet één auto weer een typegoedkeuring hebben, zodat de rest weer de weg op kan.

Dtel je eens voor dat alle auto's eerst een keuring bij de RDW zou moeten ondergaan. Worden lange rijen daar :wub:.

Jij hebt nu een aanpassing gedaan op 1 auto.

De RDW gaat dan uit van de gegevens die jij hebt kunnen aandragen van jouw auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RDW en trekgewicht: 't is en blijft een wazig iets...

Volgens wjjeeps.com zou een WJ met V8 max. 6500 pond mogen trekken; op mijn kentekenbewijs staat echter (gelukkig) 3360 kilo :P.

Je hoort mij niet klagen, maar ik snap dus totaal niet hoe ze aan die getallen komen :no:.

Patrick i.i.g. gefeliciteerd dat ie nu legaal met de caravan onderweg mag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu durf ik deze foto pas te laten zien........

Was tot voor kort illegaal namelijk :-)

Hihi, wij gaan legaal genieten i.i.g. Iedereen bedankt voor de tips, medeleven en hoopvolle woorden!!

Mocht iemand de specificaties als PDF willen ontvangen hoor ik het wel!

.

post-5360-12873038866337_thumb.jpg

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...