Spring naar bijdragen

Geen maximaal trekgewicht op kentekenbewijs


Patjo
 Share

Recommended Posts

Enkele weken geleden kwam ik er achter dat er op mijn kentekenbewijs niets is terug te vinden over het maximale aanhangergewicht dat mijn Jeep Grand Cherokee WJ Laredo 4.0l mag trekken. Nu heb ik een caravan en die hangt normaal gesproken achter deze Jeep. Volgens mij mag dit nu dus eigenlijk niet. :)

Mijn Jeep is van '99 en in 2000 door de vorige eigenaar naar Nederland meegenomen als "huisraad" vanuit Illinois USA.

Ik heb inmiddels de RDW gesproken en na wat zoekwerk aan hun kant bleek op het invoerdocument geen trekgewicht vermeld dus kunnen zij mij ook niet verder helpen (als dit wel het geval was geweest had ik mijn kentekenbewijs op kunnen sturen naar de RDW en had ik een nieuw exemplaar met trekgewicht terug gekregen.

De RDW adviseerde mij contact op te nemen met Jeep USA en daar de oorspronkelijke gegevens op te vragen mbt het chassisnummer. Als ik deze gegevens dan zou krijgen zou ik deze samen met mijn kentekenbewijs kunnen laten wijzigen bij de RDW.

Heeft iemand van jullie hier ook al eens mee te maken gehad? En is er geen eenvoudigere manier om dit voor elkaar te krijgen zodat ik mijn caravan "legaal" kan trekken.

Mijn auto is ook gewoon in Nederland geleverd, in dezelfde variant dus ik vind het sowiezo vreemd dat de RDW geen gegevens heeft.

Wie kan me helpen met tips ed hoe dit op te lossen. Hoe kom ik in contact met Jeep USA bijvoorbeeld???

Een wanhopige Jeep bezitter!

Alvast bedankt voor jullie (massale) reakties!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele weken geleden kwam ik er achter dat er op mijn kentekenbewijs niets is terug te vinden over het maximale aanhangergewicht dat mijn Jeep Grand Cherokee WJ Laredo 4.0l mag trekken. Nu heb ik een caravan en die hangt normaal gesproken achter deze Jeep. Volgens mij mag dit nu dus eigenlijk niet. :)

Mijn Jeep is van '99 en in 2000 door de vorige eigenaar naar Nederland meegenomen als "huisraad" vanuit Illinois USA.

Ik heb inmiddels de RDW gesproken en na wat zoekwerk aan hun kant bleek op het invoerdocument geen trekgewicht vermeld dus kunnen zij mij ook niet verder helpen (als dit wel het geval was geweest had ik mijn kentekenbewijs op kunnen sturen naar de RDW en had ik een nieuw exemplaar met trekgewicht terug gekregen.

De RDW adviseerde mij contact op te nemen met Jeep USA en daar de oorspronkelijke gegevens op te vragen mbt het chassisnummer. Als ik deze gegevens dan zou krijgen zou ik deze samen met mijn kentekenbewijs kunnen laten wijzigen bij de RDW.

Heeft iemand van jullie hier ook al eens mee te maken gehad? En is er geen eenvoudigere manier om dit voor elkaar te krijgen zodat ik mijn caravan "legaal" kan trekken.

Mijn auto is ook gewoon in Nederland geleverd, in dezelfde variant dus ik vind het sowiezo vreemd dat de RDW geen gegevens heeft.

Wie kan me helpen met tips ed hoe dit op te lossen. Hoe kom ik in contact met Jeep USA bijvoorbeeld???

Een wanhopige Jeep bezitter!

Alvast bedankt voor jullie (massale) reakties!!:)

je kunt op de rdw site precies achter halen wat jou jeep mag trekken

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nu juist het probleem. Als ik mijn kenteken intoets en opvraag bij het RDW krijg ik ook 0kg bij max trekgewicht.

Was het maar zo eenvoudig. Als op het ID-document wat gebruikt is bij het invoeren e.e.a. wel was ingevuld had ik het zo aan kunnen passen ism het RDW, echter omdat op de originele invoerpapieren deze gegevens ontbreken kunnen ze niets betekenen voor me bij het RDW.

Ik moet echt een formulier zien te scoren bij Jeep USA waarop de technische gegevens (incl trekgewicht) staan vermeld. Dit schijn je te moeten doen dmv het VIN-nummer. Maar ik heb geen flauw idee bij wie ik in de USA moet zijn......

Als dat document dan eenmaal is opgestuurd naar me, kan ik met dat papier mijn kentekenbewijs laten aanpassen. Tot die tijd mag ik officieel niets trekken, alleen een fietsendrager dus......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nu juist het probleem. Als ik mijn kenteken intoets en opvraag bij het RDW krijg ik ook 0kg bij max trekgewicht.

Was het maar zo eenvoudig. Als op het ID-document wat gebruikt is bij het invoeren e.e.a. wel was ingevuld had ik het zo aan kunnen passen ism het RDW, echter omdat op de originele invoerpapieren deze gegevens ontbreken kunnen ze niets betekenen voor me bij het RDW.

Ik moet echt een formulier zien te scoren bij Jeep USA waarop de technische gegevens (incl trekgewicht) staan vermeld. Dit schijn je te moeten doen dmv het VIN-nummer. Maar ik heb geen flauw idee bij wie ik in de USA moet zijn......

Als dat document dan eenmaal is opgestuurd naar me, kan ik met dat papier mijn kentekenbewijs laten aanpassen. Tot die tijd mag ik officieel niets trekken, alleen een fietsendrager dus......

daar was ik ook al achter:D op mijn kenteken staat ook niks:(vermeldt ben door de politie aan gehouden:wacko: met een twee tons tandem asser:yes:was geen enkel:Pprobleem:bye1::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je geluk gehad! :huh:

Kwam waarschijnlijk door je mooie auto :):P

zie: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/verplichtingen_bij_gebruik/trekgewicht_vermeld_op_voertuigbewijs.htm

Als Oom Agent kwaadwillig is, kun je je aanhangertje terplekke laten staan en een acceptgiro van het CJIB tegemoet zien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laatst heb ik een daihatsu feroza gekocht. op het kentekenbewijs daar stond ook geen trekgewicht op. maar op de site bij de rdw kentekencheck stonden wel de trekgegevens erbij vanmijn kenteken. ik heb toen de rdw opgebeld hoe ik de trekgegevens op mijn kenteken kon krijgen. het antwoord was simpel.

ik ging naar het rdw keuringsstation bijmij in de buurt toe. nam alle delen van het kentekenbewijs mee ook het verkopersdeel. en kreeg daar een vervangend kentekenbewijs. en binnen 2 weken kreeg ik het nieuwe kentekenbewijs opgestuurd met de aanhang trekgewichten vanmijn feroza erop. en ook nog kosteloos en zonder extra keuring. je kunt gewoon bij de rdw binnen lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

patje

Kijk even bij deze post:

http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=64135

er staat ergens:

":eek: heb je ook zo'n site voor MOPAR?

http://www.chryslerheritage.com/homepage.do

Hier zijn de archieven van Chrysler gevestigd.

Ik heb er de trekgewichten van mijn W200 opgevraagd.

Email: archives@wpchryslermuseum.org"

Het gaat hier vooral over oudere auto's maar de werkwijze blijft ,neem ik aan, het zelfde

succes

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp niet dat de RDW moeilijk doet. Het gaat hier om een geimporteerde jeep welke in NL al een type goedkeuring heeft. De importeur kan je deze gegevens dus geven.

Wat voor een trekhaak zit er nu onder ? Een vaste of een "koker" trekhaak ? Indien het laatste is het meenemen van de bol niet meer nodig. Als je dit wel doet en je gaat naar de RDW, zorg er dan voor dat er gegevens op de trekhaak staat (plaatje enzo)

Overigens betwijfel ik of je naar de RDW moet , lijkt mij een papieren kwestie.

Zelf heb ik dit ook gehad met een geimporteerde auto welke niet in NL bekend is en ja, dan wordt het lastig, maar het is me uiteindelijk wel gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

patje

Kijk even bij deze post:

http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=64135

er staat ergens:

":eek: heb je ook zo'n site voor MOPAR?

Hey, Ruud, dank je wel!!! Dat was wat ik zocht. Dat is exact het probleem waar ik ook tegenaan liep. De RDW heeft geen gegevens van mijn auto. Ik ga een mail sturen in de hoop dat het document dat zij me opsturen vanuit de USA geldig is voor de RDW.

Iedereen die hier schrijft dat ik "gewoon" naar de RDW toe kan, dat heb ik al geprobeerd. Het probleem met mijn auto is dat er bij de invoer geen technische gegevens vermeld zijn. Dus ook de RDW kan dit NIET opvragen van mijn auto. En zelfs als er dezelfde types gewoon in Nederland rondrijden (zoals bij mijn auto het geval) moet er toch specifiek per auto aangegeven zijn wat de betreffende waarden zijn. Dus ik heb alles al geprobeerd bij de RDW en al meerdere medewerkers (zowel telefonisch als per mail) gesproken en allen zeggen ze me dat ik de originele gegevens uit Amerika moet halen (de technische autogegevens behorende bij mijn VIN/Chassisnummer.)

Zo, nu nog even een duidelijke engelstalige mail opstellen en dan maar wachten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eerst eens de importeur in NL, mocht deze niet kunnen/willen meewerken probeer dan pas USA.

Zojuist een aardige dame gesproken van Jeep Nederland. Ik heb mijn VIN nummer gegeven en zij gaat kijken of er in Nederland gegevens bekend zijn van mijn auto. Zo niet moet ik toch contact zoeken met Amerika zei ze.

Ze belt me vandaag of morgen terug beloofde ze me.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je iemand hier op het forum kunt vinden met hetzelfde type en bwjr en bij hem het trekgewicht op kenteken. dan hoef je er maar een copie van zijn kentekenbewijs te maken. en dan is het makkelijker om het trekgewicht op kentekenbewijs te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je iemand hier op het forum kunt vinden met hetzelfde type en bwjr en bij hem het trekgewicht op kenteken. dan hoef je er maar een copie van zijn kentekenbewijs te maken. en dan is het makkelijker om het trekgewicht op kentekenbewijs te krijgen

Helaas gaat ook dit niet op. Had ik ook al gevraagd en/of voorgesteld bij de RDW. Ze willen persé de gegevens die op papier staan waar ook het VIN nummer van de auto op staat. Specifiek voor de auto die bedoeld wordt. Dus niet eenzelfde type, bouwjaar maar JOU VIN nummer moet erop staan.

Op de een of andere manier is het gewoon idioot lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een "build sheet" opvragen? Staat misschien ook wel iets op over trekgewicht. Tis gratis;)

Hey Ab, een "build sheet" wat is dat precies? En is dat auto-specifiek dus met een VIN nummer erop? of is dat serie specifiek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeep.com/wccsapp/universal/J/index.jsp?appStr=wccs&titleStr=Contact+Jeep&familyStr=brand&franchise=J&actionURL=%2Fwccs%2Fbrand_forms%2Fus%2Fwebform.jsp&promotion=null&category=U

Zet in het vak"Please enter additional information to assist us in responding to your inquiry.", " request build sheet".

De laatste 8 karakters van je VIN invullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeep.com/wccsapp/universal/J/index.jsp?appStr=wccs&titleStr=Contact+Jeep&familyStr=brand&franchise=J&actionURL=%2Fwccs%2Fbrand_forms%2Fus%2Fwebform.jsp&promotion=null&category=U

Zet in het vak"Please enter additional information to assist us in responding to your inquiry.", " request build sheet".

De laatste 8 karakters van je VIN invullen

KEI BEDANKT!!!!

Ik heb het formuliertje ingevuld (wel even gesmokkeld met State en Zip-code haha) maar onderaan netjes mijn verhaaltje opgeschreven. Nu maar hopen dat er schot in de zaak komt!

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou, ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van de vorderingen vwb de aanvraag van het Build Sheet.

Inmiddels een mailtje uit de USA teruggekregen dat zij alleen zaken deden voor auto's die momenteel nog in de USA zelf rijden en niet meer voor uitgevoerde exemplaren. Ze gaven me wel een post-adres waarnaar ik een brief kon sturen met het verzoek voor een build sheet.

Die brief is dus inmiddels verstuurd en het wachten is nu dus op een brief terug met daarin de gegevens.

De Nederlandse dealer heeft niets meer van zich laten horen helaas......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Helaas........ :bye1:

Hieronder de reaktie van Chrysler Amerika :bye1:

Zou ik nou NOOIT legaal mijn caravan kunnen gaan trekken???

Het enige wat ik wil is een "Build Sheet" of een ander papier waarop het trekgewicht van MIJN Jeepke staat....

BAH!!!

Dear Mr.,

Thank you for contacting the Chrysler Customer Assistance Center,

regarding vehicles specifications on you 1999 Jeep Grand Cherokee.

As a manufacturer, Chrysler does not support the movement of our

vehicles from the country of manufacture and sale to another country. We

sell vehicles specifically built to operate in many countries, and

support those markets with parts and service only for those specific

vehicles.

In addition, Chrysler does not assist in any way with the importation or

exportation of vehicles. As a matter of corporate policy, we are unable

to supply written specifications, or modification information, for

importing/exporting of vehicles.

For information concerning requirements for importing or exporting a

vehicle from one country to another, please contact an import/export

company, or the governmental agency that sets safety and emissions

requirements for the country in question.

I am sorry I cannot give you a more favorable reply.

Thanks again for your mail.

Sincerely,

Teresa

Customer Service Representative

Chrysler Customer Assistance Center

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar.........

Gisteren lag er een A4 enveloppe in de bus vanuit Amerika, met daarin......... Jawel de complete specificaties van mijn Jeepke!!

HOERAAAA :);)

Waarschijnlijk heeft toch iemand "medelijden" gekregen naar aanleiding van mijn laatste email aan hen waarin ik wanhopig vraag hoe ik dan toch nog aan deze gegevens zou kunnen komen.

Ben zojuist naar het RDW-Keuringsstation in Den Bosch geweest waar ik mijn kentekenpapieren, de specificaties en een net begeleidend briefje met het verzoek tot aanpassing van het trekgewicht heb ingeleverd.

Heb van de dame aldaar een keurig inname-bewijsje ontvangen en nu afwachten op de nieuwe kentekenpapieren, MET TREKGEWICHT, die weer naar mij opgestuurd zullen gaan worden.

Er vanuit gaande dat deze laatste stap vlekkeloos zal verlopen en ik in het vervolg onze caravan gewoon "legaal" kan trekken, wacht ik geduldig af tot de kentekenpapieren weer netjes in de brievenbus vallen.

Hehe, eindelijk een einde aan een maandelange zoektocht waarbij ik continu tegen hoge dikke (onwillige) muren aangelopen ben!

Iedereen hier bedankt voor de adviezen en ik hou jullie nog wel op de hoogte wanneer alles rond is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard heb ik een kopie en scan van het papiertje gemaakt. De originele heb ik ingeleverd bij de RDW. Ik heb hem dus als PDF in mijn bezit. Mochten er mensen interesse hebben kan het uiteraard altijd gemaild worden.

Echter staat mijn VIN nummer er op, dus anderen hebben er niet veel aan denk ik ;)

Het trekgewicht wat erop staat is 5000lb, omgerekend zo'n 2267kg.

Ben benieuwd dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...