Spring naar bijdragen

Achter diff versleten


Recommended Posts

Het zat er met 294000 km al aan te komen, maar nu is het dan echt onze beurt. We rijden eigenlijk al 7 jaar probleemloos maar nu beginnen er toch dingetje te protesteren. het begon natuurlijk met die 2 i.p.v. 4 nieuwe banden waardoor we er een extra geluid bij kregen. Inmiddels is dat geluidje zo goed als verdwenen maar.........

Gisteren de olie vervangen. Dat was niet helemaal goed gegaan omdat de monteur er geen LS toevoeging bij gedaan had. Dus toen een extra geluid bij het maken van bochten. :P Niet meer rijden, LS spul is besteld morgen toegevoegd.

Maar, zei de monteur, er zit slijpsel in de olie van de achteras dus die gaat er aan komen om vervangen te worden. Vinden we toch wel netjes bij zo'n hoge km stand.

Nu zag ik hier al een paar getallen voorbij komen, maar ik mag geloof ik uitgaan van zo'n 850 euri voor zo'n as? Klopt dat?

Nu wilde we dit weeknd met de Jeep nog naar de Ardennen, is dat verstandig of valt die as er bij wijze van spreken dan onderuit en kunnen we beter met de opel gaan, of redt ie een ritje van 700 km nog? :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij de slijtage waanzinnig groot is zal het allemaal wel loslopen. Toen de olie werd vervangen, heeft die monteur toen het diff gecontroleerd op afgebroken tandjes etc.? Uiteindelijk was het deksel er toen toch af. Als je terugbent zou ik de olie gewoon controleren en als die geen slijpsel bevat zal het zeker nog wel even duren voordat je aan de beurt bent.

Hier vind je een as voor een ZJ 5,2 had ca 180K gelopen:

http://link.marktplaats.nl/352803320

Het is volgens mij een Dana 44 as.

Over de prijs zal wel te praten zijn. Ik had een motorkap en RV spatbord voor € 150 van hem. Was nog precies mijn kleur ook.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

950 euro :bye1: voor een complete as met remschijven, blokken, vering etc........., maar ik heb alleen de differentieel nodig. Waarom zou ik dan alles vernieuwen :P. Voor het zover is zal ik inderdaad eens gaan rond vragen over mogelijkheden en prijzen en nog belangrijker zoeken naar iemand die er verstand van heeft :bye1:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo manos.

Complete as revisie bij MAASBACH4X4 in amersfoort kost 750 euro.per as,alleen diff weet ik niet,zou je even kunnen bellen 0334653100 of 0653959290.

Ga er zelf ook altijd heen voor reparatie's.

Mijn assen worden er ook gedaan.

Grt. Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...