dreambox Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Hoi, Ik zit met het volgende probleem, er komt geen spanning op relais van de brandstof pomp, in de powerdistributor. Het is een 1993 GC 4.0 Lpg werkt niet e.d. Als ik het relais handmatig bedien dan werkt de lpg e.d. wel. Echter nog steeds geen vonk, ik vermoed dat ergens nog een zekering of kabelbreuk zit. Weet iemand een oplossing hiervoor? Wat kan de oorzaak zijn? Hij is tijdens het rijden gestopt en sindsdien niet meer tot leven gekomen..... Weet iemand of er soms een fabrieks startonderbreking er nog inzit? Ik er iets van gelezen maar dat was van de nieuwe versie als je de accu los hebt gemaakt dat dit kon gebeuren. Moet het relais van de auto shut off aan of uit zijn tijdens het rijden, want deze komt ook niet op. Alex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Hij is tijdens het rijden gestopt en sindsdien niet meer tot leven gekomen..... Misschien de krukaspositie sensor die R.I.P. is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Automatic Shutdown Relay The Automatic Shutdown (ASD) relay is located in power distribution center near the battery or next to radiator coolant recovery bottle. The ASD relay is used by the PCM to supply voltage to fuel pump, fuel injectors and ignition coil. The relay contacts are normally open. Power is supplied to relay coil when the ignition switch is turned on. The PCM controls the ground circuit, which energizes the coil and closes the relay contacts. The PCM will only ground the relay when ignition switch is in the RUN or START positions and activity is sensed through the crankshaft position sensor and the camshaft position sensor in the distributor. If the PCM senses the RPM signal has stopped, it will remove the ground from relay coil, which will cause the contacts to open and remove power from the circuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreambox Geplaatst July 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Als de nokkenas sensor rip is hoe kan ik dat snel testen? CAM sensor (hall) heb ik getest door op de stekker te meten en te starten toen kreeg ik een pulserende spanning op de meter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 de nokkenas sensor is niet hetzelfde als de krukas sensor. als die laatste overlijdt, dan valt alles onmiddellijk stil. maar ja, in jouw geval weten we niet genoeg en je kunt inderdaad op 50 punten gaan meten, maar daar sta je geen stap mee verder, want heel dat motormanagement is zo ingewikkeld als een ... euh... jeep. Ergens is er één onderdeel dat gans de boel saboteert, maar om precies uit te vissen wat, denk ik dat het beter is er eens een diagnose met een DRB toestel op te doen. Ooit had ik de krukaspositiesensor defect (gelukkig op de oprit) en enkel de DRBIII scanner kon dit bevestigen. Ondertussen ook al heel wat dingen gemeten en gecheckt, maar niks wijzer geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 je kunt eerst proberen zelf de pcm uit te lezen of hij een fout opgeslagen heeft : hoe : -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.