Spring naar bijdragen

Fuelpump relais werkt niet/ krijgt geen spanning


Recommended Posts

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem, er komt geen spanning op relais van de brandstof pomp, in de powerdistributor.

Het is een 1993 GC 4.0

Lpg werkt niet e.d.

Als ik het relais handmatig bedien dan werkt de lpg e.d. wel.

Echter nog steeds geen vonk, ik vermoed dat ergens nog een zekering of kabelbreuk zit.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Wat kan de oorzaak zijn? Hij is tijdens het rijden gestopt en sindsdien niet meer tot leven gekomen.....

Weet iemand of er soms een fabrieks startonderbreking er nog inzit? Ik er iets van gelezen maar dat was van de nieuwe versie als je de accu los hebt gemaakt dat dit kon gebeuren.

Moet het relais van de auto shut off aan of uit zijn tijdens het rijden, want deze komt ook niet op.

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automatic Shutdown Relay

The Automatic Shutdown (ASD) relay is located in power

distribution center near the battery or next to radiator coolant

recovery bottle.

The ASD relay is used by the PCM to supply voltage to fuel

pump, fuel injectors and ignition coil. The relay contacts are

normally open.

Power is supplied to relay coil when the ignition switch is

turned on. The PCM controls the ground circuit, which energizes the

coil and closes the relay contacts.

The PCM will only ground the relay when ignition switch is in

the RUN or START positions and activity is sensed through the

crankshaft position sensor and the camshaft position sensor in the

distributor. If the PCM senses the RPM signal has stopped, it will

remove the ground from relay coil, which will cause the contacts to

open and remove power from the circuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de nokkenas sensor is niet hetzelfde als de krukas sensor.

als die laatste overlijdt, dan valt alles onmiddellijk stil.

maar ja, in jouw geval weten we niet genoeg en je kunt inderdaad op 50 punten gaan meten, maar daar sta je geen stap mee verder, want heel dat motormanagement is zo ingewikkeld als een ... euh... jeep.

Ergens is er één onderdeel dat gans de boel saboteert, maar om precies uit te vissen wat, denk ik dat het beter is er eens een diagnose met een DRB toestel op te doen.

Ooit had ik de krukaspositiesensor defect (gelukkig op de oprit) en enkel de DRBIII scanner kon dit bevestigen. Ondertussen ook al heel wat dingen gemeten en gecheckt, maar niks wijzer geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...