Spring naar bijdragen

Olielekken


Recommended Posts

Sinds 5 maanden draait mijn CJ7 weer, na de proefrit lekte de olie er echt uit.

Veel meer dan enkele druppels.

Waarschijnlijk doordat de olie door het rijden weer lekker dun geworden is en goed rond werd gepomp. Vooral mijn starter hing vol olie. Ik denk doordat de borage van de krukas lang niet gedraaid heeft en gehard is deze nu is gaan lekken.

Is het deze borage? Of welke denken jullie? En is deze moeilijk te vervangen, carterpan demonteren?

Ik heb hem vandaag goed ontvet zodat ik kan zien vanwaar de olie komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het de borage van de krukas is, is deze al door iemand ooit vervangen?

Blijkbaar zou het vervangen ook mogelijk zijn door de carterpan te verwijderen en dan van binnenuit de oliekeering van de krukas te vervangen, want het zou een 2-delige zijn.

Dan zou de versnellingsbak niet gedemonteerd moeten worden.

Iemand ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week net een nieuwe krukaskering erin gezet.

Dit is heel goed zelf te doen,je moet wel de startmotor,1 motorsteun, en de karterpan eraf draaien.

Als je de bovenste nieuwe kering erin(draait) zet moet je OPPASSEN dat je hem

niet beschadigd langs de scherpe randen van het blok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 4.2 en de 4.0 ( 258 en 242 Ci) kun je zonder de bak te demonteren de kering vervangen.

-Startmotor demonteren ( eerst min pool van de batterij losnemen!!!)

-Carterpan demonteren

-Achterste lagerkap demonteren ( kijk uit dat je de lagerschaal er niet uit laat vallen!!)

-Helft van de oude kering uit de lagerkap prutsen.

-Andere helft van de kering uit het blok duwen met behulp van een doorslag o.i.d.. Let op dat je de krukas niet beschadigd!! Draai anders de overige lagerkappen wat los!

- Nieuwe helft van de kering in het blok schuiven ( let op de stand!!) aan de buitenzijde wat afwasmiddel doen, en aan de binnenzijde wat motorolie.

- Andere nieuwe helft in de lagerkap plaatsen, doe iets vloeibare pakking ( siliconen) aan de raakvlakken met de andere helft van de kering.

-Lagerkap monteren en aantrekken met 80 ft-lbs (110 Nm).

- overige hoofdlagerkappen, als je ze losgenomen hebt, ook met 80 ft-lbs aantrekken

-Carter monteren

-Startmotor monteren

- olie vullen wink.gif en rijden maar!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...