wrangler_tj Geplaatst March 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2005 Sinds 5 maanden draait mijn CJ7 weer, na de proefrit lekte de olie er echt uit. Veel meer dan enkele druppels. Waarschijnlijk doordat de olie door het rijden weer lekker dun geworden is en goed rond werd gepomp. Vooral mijn starter hing vol olie. Ik denk doordat de borage van de krukas lang niet gedraaid heeft en gehard is deze nu is gaan lekken. Is het deze borage? Of welke denken jullie? En is deze moeilijk te vervangen, carterpan demonteren? Ik heb hem vandaag goed ontvet zodat ik kan zien vanwaar de olie komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst March 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2005 Komt de olie niet van boven ?? Is het wel motorolie ?? Bij mij kwam de overdruk van de tussenbak daar ook uit en dus ook de olie die er teveel inzat en die spoot ook over de startmotor heen. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst April 1, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2005 Ik denk dat het de borage van de krukas is, is deze al door iemand ooit vervangen? Blijkbaar zou het vervangen ook mogelijk zijn door de carterpan te verwijderen en dan van binnenuit de oliekeering van de krukas te vervangen, want het zou een 2-delige zijn. Dan zou de versnellingsbak niet gedemonteerd moeten worden. Iemand ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst April 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2005 Vorige week net een nieuwe krukaskering erin gezet. Dit is heel goed zelf te doen,je moet wel de startmotor,1 motorsteun, en de karterpan eraf draaien. Als je de bovenste nieuwe kering erin(draait) zet moet je OPPASSEN dat je hem niet beschadigd langs de scherpe randen van het blok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2005 Bij de 4.2 en de 4.0 ( 258 en 242 Ci) kun je zonder de bak te demonteren de kering vervangen. -Startmotor demonteren ( eerst min pool van de batterij losnemen!!!) -Carterpan demonteren -Achterste lagerkap demonteren ( kijk uit dat je de lagerschaal er niet uit laat vallen!!) -Helft van de oude kering uit de lagerkap prutsen. -Andere helft van de kering uit het blok duwen met behulp van een doorslag o.i.d.. Let op dat je de krukas niet beschadigd!! Draai anders de overige lagerkappen wat los! - Nieuwe helft van de kering in het blok schuiven ( let op de stand!!) aan de buitenzijde wat afwasmiddel doen, en aan de binnenzijde wat motorolie. - Andere nieuwe helft in de lagerkap plaatsen, doe iets vloeibare pakking ( siliconen) aan de raakvlakken met de andere helft van de kering. -Lagerkap monteren en aantrekken met 80 ft-lbs (110 Nm). - overige hoofdlagerkappen, als je ze losgenomen hebt, ook met 80 ft-lbs aantrekken -Carter monteren -Startmotor monteren - olie vullen en rijden maar! Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst April 2, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2005 Geweldig z'on online manual, dit stond dus niet in de Haynes, bedankt allemaal. Misschien nog de werktijd effe vermelden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2005 Misschien nog de werktijd effe vermelden? Als je een beetje handig bent: 4 uur Als je erg onhandig bent: 2 dagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.