Spring naar bijdragen

Vreemd startprobleem op benzine


 Share

Recommended Posts

Beste, dit probleem heb ik nu meer dan een jaar, ik kan ermee rijden, maar zou toch graag finaal het verhelpen.

Even schetsen, m’n XJ start op benzine en schakelt dan over op LPG.

Nu, wanneer ik het contact doordraai en aanhoud, dan draait deze op benzine, laat ik het contact los, dan valt ie stil (krijgt de benzine pomp geen stroom ??).

Dus ik start nu op benzine, hou het contact aan, geen wat extra gas en dan schakelt ie netjes over op LPG en mag ik het contact lossen ... en rijdt deze perfect!

Nu komt het gekke ... wanneer de XJ goed warm is, dus 20 minuten gereden, dan hoeft ik bij het starten dit truckje zelf niet toe te passen. Dan start hij netjes op benzine, mag ik het contact loslaten ... en wanneer is gas bijgeef schakelt hij over op LPG. Zelfs manueel schalen naar benzine en LPG en omgekeerd mag ik dan 100 keer herhalen en blijft alles mooi doordraaien.

Misschien een gek verhaal, maar heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Zelf het ik de weerstand v/d benzine pomp al vervangen ... nieuwe clips op de twee draden v/d weerstand gezet, en zelfs aan de benzinepomp weerstand de twee draden doorverbonden ... ook dit helpt niet.

Wel hij rijdt, maar wanneer ik problemen krijg met LPG, dan is het gedaan ...

Groetjes,

David VB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Chris. Heb de stappenmotor en Throttle Boddy schoongemaakt met remcleaner ... en dit was wel méér dan nodig. Motor draait nu heel regelmatig, trekt goed op in lage toeren, en komt snel terug van hoge , naar lage toeren. Knap, dit had ik eerder moeten doen. Een nieuwe wagen.

Maar echter start hij nog niet op benzine als ik het contact los laat. Ik ga hem morgen bij de LPG installateur binnen doen, en hij mag eens alles uitmeten. Ik geloof dat ofwel de benzine simulator of benzine pomp geen stroom krijgt.

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste David,

Mijn cherokee is uit 90' en ik heb het zelfde probleem gehad alleen starte hij toen prima maar liep niet op gas..... vervelend was dat ik op een heuvel stond op het circuit van spa..

maar als een auto omgebouwd is naar gas wordt het de normale plus van het contact (lopen niet starten) om geleid door het schakelaartje van het gas, hier zitten meer draden op afhl van jou systeem (carb of injectie) zijn er meer of minder aan gesloten. bij mij was het een slecht contact van de niet originele bekabeling voor het lpg systeem.

gr J

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...