DarkGreen Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 ik hoor vaak : inlaatspruitstuk + andere uitlaat = zuinigere TJ waar of niet waar? iemand dit serieus aangepast en werkelijk betere waardes of is het een beetje nutteloos? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 Even een wedervraag: Waar hoor je dat dan zo vaak? Mijn idee erover: als je de verbrandingsomstandigheden optimaal maakt zal dat vast een klein beetje schelen. Zeker als de katalysator al wat ouder is en je die meteen vervangt. Ik heb het nooit uitgezocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 maar dan is het idee vaker, een betere flow is een betere vulling, en kan je dus meer brandstof inspuiten, is meer vermogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 Brandstof is meestal niet het probleem om in de cilinders te krijgen, zeker niet met de huidige injectie motoren. Genoeg lucht om die brandstof te verbranden is vaak moeilijk, vandaar ook montage van interkoelers, turbo's, etc. allemaal ter verbetering van de LUCHT toevoer. Mijn oude cj5 had een verbeterde inlaat, uitlaat en een Weber carb. en kreeg daardoor echt een pak meer vermogen. De CJ8 die ik nu gekocht heb heeft een standaard in en uitlaat systeem en een originele carb....ik vind hem zooo langzaaaamm<_< Of het voor een TJ uitmaakt is maar de vraag natuurlijk, vaak zijn er allerlei restricties aan een motor vanwege het milieu en dit gaat meestal ten koste van vermogen. Zoek eens rond op de amerikaanse forum en derg. daar vind je vast mensen met ervaring ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst June 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2010 Even een wedervraag: Waar hoor je dat dan zo vaak? Mijn idee erover: als je de verbrandingsomstandigheden optimaal maakt zal dat vast een klein beetje schelen. Zeker als de katalysator al wat ouder is en je die meteen vervangt. Ik heb het nooit uitgezocht. Antw op jou vraag : met name uit garagewereld amerikanen EN ik ben het met je eens dat het scheelt, maar volgens mij scheelt het niet meer dan 1:6 naar 1:6.1 of 1:6.2 dus niet de moeite waard. Was benieuwd of er iemand was met een TJ die betere resultaten had. Voor het geld wat je erin steekt kan je ook een hoop brandstof kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.