Spring naar bijdragen

inlaat + uitlaat = zuiniger?


Recommended Posts

Even een wedervraag: Waar hoor je dat dan zo vaak? :bye1:

Mijn idee erover: als je de verbrandingsomstandigheden optimaal maakt zal dat vast een klein beetje schelen. Zeker als de katalysator al wat ouder is en je die meteen vervangt.

Ik heb het nooit uitgezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brandstof is meestal niet het probleem om in de cilinders te krijgen, zeker niet met de huidige injectie motoren.

Genoeg lucht om die brandstof te verbranden is vaak moeilijk, vandaar ook montage van interkoelers, turbo's, etc. allemaal ter verbetering van de LUCHT toevoer.

Mijn oude cj5 had een verbeterde inlaat, uitlaat en een Weber carb. en kreeg daardoor echt een pak meer vermogen.

De CJ8 die ik nu gekocht heb heeft een standaard in en uitlaat systeem en een originele carb....ik vind hem zooo langzaaaamm<_<

Of het voor een TJ uitmaakt is maar de vraag natuurlijk, vaak zijn er allerlei restricties aan een motor vanwege het milieu en dit gaat meestal ten koste van vermogen.

Zoek eens rond op de amerikaanse forum en derg. daar vind je vast mensen met ervaring !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een wedervraag: Waar hoor je dat dan zo vaak? :(

Mijn idee erover: als je de verbrandingsomstandigheden optimaal maakt zal dat vast een klein beetje schelen. Zeker als de katalysator al wat ouder is en je die meteen vervangt.

Ik heb het nooit uitgezocht.

Antw op jou vraag : met name uit garagewereld amerikanen

EN ik ben het met je eens dat het scheelt, maar volgens mij scheelt het niet meer dan 1:6 naar 1:6.1 of 1:6.2 dus niet de moeite waard. Was benieuwd of er iemand was met een TJ die betere resultaten had. Voor het geld wat je erin steekt kan je ook een hoop brandstof kopen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...