Spring naar bijdragen

achterrem


Recommended Posts

Zit er in de remcylindertjes op de achter trommelremmen ook een remkrachtverdeler/begrenser of zit die alleen tussen voor en achter rem gebeuren??

Ik heb nu het probleem dat links achter met 1785 Newton remt en rechtsachter met 420 Newton, gevolg is dat bij hard remmen de auto naar links trekt bij nog harder het linker achterwiel zelfs blokeert

Een ander gevolg is dat ik niet door de keuring heen kom.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ervan uit dat je de trommels er al af hebt gehad en geen olielekkage (rem of kering) hebt gezien.

Bij mij gaat 1 leiding naar achter en zit bovenop de achteras een verdeelblokje. Dan hoor je dus aan beide zijden (ongeveer) dezelfde druk te hebben.

Zit er misschien rommel in de leiding? Of een vernauwing? Ik heb zoiets al eens gehad bij de voorwielen. Toen was de binnenzijde van de rubberen remleiding kapot. Bij remdruk kwam er dus olie tussen de binnen en de buitenmantel waardoor de leiding zichzelf dichtdrukte. Gevolg enorm trekken in het stuur bij het remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trommels al 2 keer losgehad, alles is echt droog,

ik ga morgen idd de leidingen maar checken, en anders de remcylindertjes maar.

Ik had al remolie ververst maar kan me niet herinneren dat 1 zijde slechter doorstroomde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt als dat de remvoering verkeert zit aan een kant

de schoen met de korte voering aan de voorkant en met de lange voering aan de achterkant

Je bevestigd hier gelukkig wat me al opgevallen was, de korte voering zit idd aan beide kanten aan de voorkant. Dus dat zit ok dan.

Ik ga vanmiddag de remcylinders en de leidingen checken(eerst leeg laten lopen:P)

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat was me een avondje knutselen;

remmerij helemaal uit elkaar gehaald, de remcylindertjes aan de kant van de remschoenen met de handremhandel zaten zowel links als rechts vast.

Alles weer gangbaar gemaakt en terug in elkaar gezet en vol goede moed weer gaan rijden, wederom linkerkant remt merkbaar zoo veel harder:(.

Auto weer omhoog, en het advies van RobV8 opgevolgd, de trommels omgewisseld, en dat maakt zeker verschil, nu blokkeert rechts dus sneller !!

Conclusie, nieuwe remtrommels en remschoenen aangschaffen en monteren:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat gepruts met de bestaande onderdelen besloten om maar voor een long time oplossing te gaan.

nieuwe remtrommels, remschoenen en remcylinders gemonteerd.

Nou remt ie als een tierelier.

Soms is het niet zo ingewikkeld.... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...