Ab Geplaatst July 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 Maar na de reset kwamen alleen 12 en 55 naar voren. De rest kwam pas na een stukje rijden. Het lijkt mij dat hij de codes dan niet zomaar geeft. Of heb ik het mis? Als ze weg zijn geweest maar na rijden terug komen zit de storing er nog steeds in..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 Als ze weg zijn geweest maar na rijden terug komen zit de storing er nog steeds in..... Die kan er dan toch alleen uit MBV de scanner ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 Als de foutcodes na reseten weg zijn, en bij rijden terug komen is de storing nog aan wezig. Sommige foutcodes laten zich niet wissen, maar in dit geval was alles wel gewist. Hij heeft nu nog 24, 51 en 54. 24 : Gasklep sensor 51 : O2 sensor geeft lage waarde (arm mengsel) MAP? 54 : Sync sensor Eerste en laatste zijn vervangen, zou dus goed moeten zijn, desnoods na-meten op de stekkers van de PCM of er geen draadbreuk o.i.d. is. MAP controleren, is er te weinig vacuum in spruitstuk, of is de sensor defect. Geen vacuumlekkage ergens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst July 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 Zodra je de MAP sensor er van af trekt raakt ie helemaal van slag, dus het lijkt mij dat deze sensor gewoon in orde is. Vacuum is helemaal in orde. Misschien ook belangrijk om te weten: tot 3000 toeren trekt ie flink door, houdt dan in tot 4000 toeren en trekt daarboven ook weer goed door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 Vreemd...... t lijkt een onstekings probleem te zijn. Kan je een OBD tester ergens lenen? Dan kan je realtime zien wanneer welke storing optreed. Dit geeft misschien een aanwijzing waar te zoeken...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst July 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 Was het maar zo mooi dat ik zo'n tester had, zou een hoop werk schelen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 Die dingen kosten de wereld niet, kijk eens op MP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst August 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2010 Laatste update: vandaag een ritje gemaakt. Rijdt redelijk, zowel op gas als benzine (gas iets beter als benzine). Opvallend is dat uit de uitlaat flinke zwarte rookpluimen komen. Check engine gaat ook af en toe aan en dan weer uit. Heb de volgende foutcodes kunnen uitlezen: 12 - batterij los geweest, niks bijzonders 13 - MAP sensor or vacuum line may not be working (heb hier vreemd genoeg niks kunnen vinden, MAP is vervangen) 51 - MAP of Lambda, beide zijn vervangen 24 - TPS geeft verkeerde waarde, maar deze is vervangen 27 - Injector circuit isn't switching when it's told to (TBI) OR (MPI) injector circuit #1 not switching right OR (turbo) injector circuit #2 not switching right OR (all 1990-) injector output driver not responding - check computer, connections OKEE, WAT IS DIT??? 55 - einde codes Wat kan ik nu het best als begin nemen en waar kan dit allemaal vandaan komen? En wat kan kloppen met de zwarte rook? Alvast ontzettend bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Ik open maar een nieuw topic want als ik naar de titel kijk kloppen de foutcodes niet meer en rijdt hij ondertussen ook weer. Hier mag dus in principe een slotje op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 We gaan hier dus verder. klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.