Spring naar bijdragen

Startmotor geen startspanning


aerox
 Share

Recommended Posts

Hellow...

Na eindelijk mijn blok weer helemaal in elkaar te hebben loop ik tegen het probleem aan dat mijn startmotor niet aanslaat.

Startmotor en het startrelais heb ik getest... deze zijn niet kapot.

Dus, als ik het contactslot doordraai... gebeurt er NIKS.

Nou last ik in een ander topic dat het daar misschien een probleem is met een schakelaar op de bak... is dit ook bij een YJ ?

Kan het eventueel ook een vacuum probleem zijn (denk het zelf niet)

Ik heb een YJ 2,5L handgeschakeld. (1991)

bewerkt door aerox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle massapunten even nagelopen, en volgens mij zit het allemaal goed.

Startmotor heb ik weer gemonteerd, maar via het contactslot starten geeft nog altijd geen reactie op de startmotor.

Als ik op de startmotor zelf de + en het startcontact doorverbindt doet ie het gewoon, wat dus inhoudt dat er geen spanning op het schakelcontact van de startmotor komt.

bewerkt door aerox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even wat meetwerk gedaan en nu even het volgende over het startrelais:

- het relais werkt gewoon

- volgens het boek moet er over contact 85 en 86 spanning komen om het relais in te schakelen. Echter... als ik op contact 86 meet, dus op contact 86 en massa, dan staat daar 8V op... Klopt dat ? ? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is bij een CJ wel normaal, omdat de 12v van de accu via het de zekeringkast en via weerstandsdraad naar het relais gaan. Ik vermoed dat dat ook normaal is bij een YJ

Als de massa goed is en je zegt dat de startmotor via het relais spanning krijg, dus het startrelais goed is, dan moet je toch eens de plus van de startmotor afhalen daar je plus van de meter houden en dan de min op het blok leggen en vervolgens proberen te "starten" dan moet er spanning te meten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fred, volgens mij (als ik het goed lees) heb jij het over het "start contact" op de startmotor. en dat is juist het probleem, dat daar geen spanning op komt.

Even met een fototje erbij:

17052010161.jpg

1: 12V vanaf accu.

2: Massa

3: "startcontact"

Als ik 1 en 3 doorverbint dan draait de motor netjes rond.

Het probleem is dus dat er bij het omdraaien van het contactslot geen spanning komt op 3 waardoor de startmotor niet aanslaat.

de kabel van 3 heb ik gemeten, hierin zit geen breuk.

Startrelais werkt wel, maar reageert ook niet bij het omdraaien van het contactslot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langs het startrelais zit het shut off relais. Verbind daar de contacten eens van door en probeer nog eens...

Nope... werkt ook niet... ik gooi het tot nu toe op een kabelbreukje ergens, maar dat moet ik even verder uitzoeken.

Verder ga ik ook het contactslot vervangen... wat zowieso moet, want ben de sleutel kwijt :no:

EDIT: dus dan ook even meten of de draad vanaf het slot naar het relais nog in orde is... Zucht...

bewerkt door aerox
extratje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

hallo ik had dit probleem ook met mijn kraan wou na de schaft ook niet meer starten

alles na gekeken en gemeten dynamo was goed startmotor was ook goed draden kabels

ook toen bleef er maar een optie over en dat was de accu deze werdt door gemeten en

deze bleek kaduk te zijn oplossing twee nieuwe accu,s er in en starten bij deze was

het probleem op gelost mss eenoplossing voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...