Spring naar bijdragen

oppervlakkige roest behandeling


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb wat roestplekken op de Chief die ik wil aanpakken voordat het uit de hand loopt<_<

Nou heb ik op discovery bij wheelers dealers gezien dat die monteur iets gebruikte dat je op het kale afgeschuurde metaal kon smeren en dat dan uithard en chemisch het roest process stopte. Daarna kon je het vlakschuren, primen en verven. Dat leek me wel makkelijk zo. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of iets vergelijkbaars weet?:lol:

Alvast bedankt

Grtz

Petrus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb wat roestplekken op de Chief die ik wil aanpakken voordat het uit de hand loopt<_<

Nou heb ik op discovery bij wheelers dealers gezien dat die monteur iets gebruikte dat je op het kale afgeschuurde metaal kon smeren en dat dan uithard en chemisch het roest process stopte. Daarna kon je het vlakschuren, primen en verven. Dat leek me wel makkelijk zo. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of iets vergelijkbaars weet?:lol:

Alvast bedankt

Grtz

Petrus

Fertan; kijk eens op rustbuster.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik gezien, goed spul ook lijkt me maar toch nog teveel rompslomp vind ik. vooral omdat ik de auto niet binnen kan zetten en dus on the spot het werk moet doen. vandaar dat me dat spul wel handig leek. 20 minuten en het is uitgehard en klaar om the schuren.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik gezien, goed spul ook lijkt me maar toch nog teveel rompslomp vind ik. vooral omdat ik de auto niet binnen kan zetten en dus on the spot het werk moet doen. vandaar dat me dat spul wel handig leek. 20 minuten en het is uitgehard en klaar om the schuren.:lol:

Voor Fertan hoeft je auto niet binnen te staan hoor; de plekken moeten schoon zijn maar zelf vochtig.

En ja, kost wat tijd; dagje laten uitwerken en dan afwassen en klaar voor verdere behandeling.

Ferpox erover en dan lakken maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm Ik zal er zeker even naar kijken dan, op de video zag het er nog al bewerkelijk uit. Zag ook 1 een van de discussies nog wat anders dus daar ga ik ook nog even naar kijken.

Reaxyl heet het en dat RX5 en 10 ook nog eens bekijken

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm Ik zal er zeker even naar kijken dan, op de video zag het er nog al bewerkelijk uit. Zag ook 1 een van de discussies nog wat anders dus daar ga ik ook nog even naar kijken.

Er bestaat al een mooie lange thread over dit onderwerp. Gebruik even de zoekfunctie. Daar werden ook andere producten en mogelijke oppervlaktebehandelingen beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik had het al gezien, maar het ging me in 1e instantie eigenlijk om dat spul van tv. Balen dat ik niet gelijk even heb opgeschreven. Makkelijk spul.

Ik meen dat ie toen een lancia delta integrale aan het restaureren was.

Toch nog maar even zoeken op internet:)

Heb net de videos gevonden, ff kijken dus

http://www.youtube.com/watch?v=QPi7vRk9vjw

Bij minuut 07:30 begint het, maar ik kan er niet achterkomen wat ie nou gebruikt.

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roest is niet te stoppen...............:P

Maar NOVOROX doet zijn best voor je, Google maar eens op NOVOROX dat is wat ze gebruiken bij Wheeler Dealer.

Groet Mario

PS ik zag het laatst nog staan bij Tielman automatrialen in N'Gein.

Ik gebruik NOVOROX ook maar vind Fertan net iets makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, net een spuitbusje Brunox gehaald. Dus nu even wachten dat het weer beter wordt en dan gaan we eens proberen hoe dat werkt.:P

Ik neem wel foto's tegen die tijd zodat jullie het resultaat kunnen zien.

Dat het een tijdelijke oplossing is weet ik wel maar heb nog niet de financiele middelen om het helemaal professioneel te laten doen op dit moment:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...